תיעודים של חיילי צבא לבנון פורסמו אתמול (ראשון) כאשר הם נוברים בהריסות שנגרמו כתוצאה מהתקיפה הישראלית בדאחיה ביום חמישי. לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, צבא לבנון לא סתם עוסק בפינוי אשפה, אלא מחפש נשקים של ארגון הטרור חיזבאללה בתוך ההריסות. יש גם מי שטוען שישראל העבירה לצבא לבנון מידע בעניין פעילות חיזבאללה באזור, שבוע לפני התקיפה.
הרבה דובר כבר על הקמפיין לפירוז חיזבאללה, בהובלת הנשיא ג'וזף עאון וראש הממשלה נואף סלאם, שעושים רושם של מנהיגים אמיצים שמתבטאים נגד חיזבאללה שוב ושוב. למרות זאת, יש גם סימנים שמעידים דווקא על ריכוך בעמדה שלהם.

הדבר התחיל לפני כשבועיים כאשר לראשונה מאז נבחר, נפגש עאון עם חברי הפרלמנט של חיזבאללה, איתות להפשרת היחסים. בסוף השבוע האחרון הם נפגשו גם עם ראש הממשלה והשמיעו מסרים מפויסים: "כשנפגשנו היום עם כבוד ראש הממשלה מר נואף סלאם, נכנסנו מחויכים כי אנו נושאים בליבנו אך ורק ידידות", הסביר מוחמד רעד, יו"ר המפלגה של חיזבאללה.
ההתחממות ביחסים כנראה נותנת את אותותיה. בשבוע שעבר מינה עאון את עלי חמיה, עד לא מזמן שר העבודה מטעם חיזבאללה, לפרוייקטור של שיקום דרום לבנון. הברנש הזה פועל במרץ, וזה שיהיה לאיש חיזבאללה בכיר ג'וב רשמי מהמדינה ואחריות על תקציבים זה בהחלט מדאיג.

למרות שאתמול ראינו את צבא לבנון פועל לכאורה נגד חיזבאללה, אחרי התקיפה ביום חמישי צבא לבנון הוציא הודעת גינוי למתקפה, ואיים להפסיק לשתף פעולה עם הועדה הבינלאומית האחראית על יישום הפסקת האש אם לא ייעצרו התקיפות. הצבא נתון לשליטה ישרה של הנשיא, וההצהרה הזאת מבטאת גם את עמדתו.
אולי בגלל כל הסיבות שהצגנו בכתבה, בוחרים בחיזבאללה לפרגן לעאון. עלי אל-ח'טיב, סיו"ר המועצה האסלאמית השיעית המזוהה עם חיזבאללה נאם בשבת: "אנו מבטאים תמיכה מוחלטת בעמדתו של כבוד נשיא הרפובליקה ג'וזף עאון", לדברי אל-ח'טיב: "כל הכבוד על כך שהחל לנקוט עמדות הסלמה פעילה, כדי להרתיע את התוקפנות הישראלית המתמשכת נגד לבנון".

בסוף השבוע התקבלו שתי עדויות נוספות להרמת הראש של חיזבאללה. כוחות יוניפיל נכנסו לכפר של חיזבאללה בדרום לבנון ונתקלו בהתנגדות של התושבים שתלו את דגל הארגון על הרכב שלהם, ובסוריה נתפס שוב משולח נשק שיועד לחיזבאללה, בתוך משלוח מלפפונים.
כנראה שעאון וסלאם באמת שונאים את חיזבאללה, אבל אינם יכולים להתעלם מהכוח שיש לעדה השיעית שהוא מייצג בלבנון. הביקור של שר החוץ האיראני עראקג'י בלבנון בשבוע שעבר כאילו סגר מעגל: ממשלה שמנסה לקרוא תיגר, צבא שמיישר קו, והאיראנים, חוזרים לחייך.
