רוסיה ואוקראינה החלו היום (שני) בביצוע הסכם חדש לחילופי שבויים, שנחתם בסבב השיחות האחרון באיסטנבול. ההסכם כולל צעירים עד גיל 25, פצועים קשה וחולים, וכן החזרת גופות של חיילים. לדברי הנשיא זלנסקי, התהליך יימשך בשלבים בימים הקרובים.
קייב דיווחה כי הקבוצה הראשונה שהושבה כללה לוחמים ממגוון זרועות, בהם מגיני מריופול שנשבו בתחילת הפלישה הרוסית ב-2022. מוסקבה אישרה גם את שחרור קבוצת השבויים הראשונה, אך לא פירטה. לצד חילופי החיים, מתקיים גם מהלך מקביל להחזרת גופות, שלדברי הצד הרוסי כולל אלפי חללים.

ברקע, רוסיה האשימה את אוקראינה בעיכוב יישום ההסכם, בטענה שלא אספה גופות שנשלחו לגבול. אוקראינה הכחישה, וטענה כי הצד הרוסי עצמו הודיע על דחיית הצעדים לשבוע הבא. זלנסקי גינה את ההאשמות כ"משחק פוליטי ומידע מלוכלך".
מאז מרץ, טוענת קייב כי הצליחה להשיב יותר מ-5,000 שבויים, וממשיכה להציע חילופים כוללים – הצעה שרוסיה דוחה.
