accessibility-icon
share-icon
שבויים אוקראינים חוזרים מהשבי, מאי 2025 | צילום: רויטרס
שבויים אוקראינים חוזרים מהשבי, מאי 2025 | צילום: רויטרס

רוסיה ואוקראינה החלו בסבב נוסף של חילופי שבויים ביניהן

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג סיון ה'תשפה (09.06.25)

1

0

like

0

dislike

רוסיה ואוקראינה החלו היום בביצוע הסכם חילופי שבויים, הכולל צעירים עד גיל 25, פצועים קשה והחזרת גופות חללים • קייב מסרה כי הקבוצה הראשונה כללה לוחמים ממגיני מריופול • מוסקבה אישרה חילופים, אך ללא פרטים • החזרת גופות מתבצעת במקביל


רוסיה ואוקראינה החלו היום (שני) בביצוע הסכם חדש לחילופי שבויים, שנחתם בסבב השיחות האחרון באיסטנבול. ההסכם כולל צעירים עד גיל 25, פצועים קשה וחולים, וכן החזרת גופות של חיילים. לדברי הנשיא זלנסקי, התהליך יימשך בשלבים בימים הקרובים.

קייב דיווחה כי הקבוצה הראשונה שהושבה כללה לוחמים ממגוון זרועות, בהם מגיני מריופול שנשבו בתחילת הפלישה הרוסית ב-2022. מוסקבה אישרה גם את שחרור קבוצת השבויים הראשונה, אך לא פירטה. לצד חילופי החיים, מתקיים גם מהלך מקביל להחזרת גופות, שלדברי הצד הרוסי כולל אלפי חללים.

maximize-image
שבויים אוקראינים משתחררים מהשבי הרוסי בפעימה במאי האחרון | צילום: רויטרס

ברקע, רוסיה האשימה את אוקראינה בעיכוב יישום ההסכם, בטענה שלא אספה גופות שנשלחו לגבול. אוקראינה הכחישה, וטענה כי הצד הרוסי עצמו הודיע על דחיית הצעדים לשבוע הבא. זלנסקי גינה את ההאשמות כ"משחק פוליטי ומידע מלוכלך".

מאז מרץ, טוענת קייב כי הצליחה להשיב יותר מ-5,000 שבויים, וממשיכה להציע חילופים כוללים – הצעה שרוסיה דוחה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News