לאחר השתלטות לוחמינו על המשט של גרטה לעזה שעושה דרכו בשעות אלו לנמל אשדוד, תא"ל במילואים אמיר אביבי, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, הבהיר היום (שני) בריאיון לרונה לוי בתוכנית "האולפן הפתוח" כי ישראל צפויה להיתקל בעוד פרובוקציות כאלו בעתיד: "הפרובוקציות יימשכו, אבל הדרך היחידה לפתור את הסוגיה הזו היא להתקדם ולנצח את המלחמה".
"ברגע שיהיה ניצחון מובהק בעזה – הכל ייראה אחרת", הוסיף אביבי ועמד על ההבדל לעומת אירועי המרמרה לפני 15 שנה: "מאז המרמרה הופקו הרבה מאוד לקחים. גם חיל הים עצמו הפיק לקחים, גם בהיבט של המודיעין, המעקב, הפעולה עצמה, ההבנה מי נמצא על הספינה, וגם ברמה הבין-ארגונית, משרד החוץ, מטה להסברה".

אביבי הסביר כי כלקח ממקרי העבר, "מדינת ישראל פיתחה איזושהי תפיסה איך להתמודד עם המשטים האלה, ובסך הכל מתמודדים עם זה בצורה מאוד מאוד טובה, עם פעולות שחלקן נעשות הרחק מישראל, חלקן קרוב לישראל, אני חושב שבסך הכול פעלו בצורה טובה".
