לאחר למעלה משבוע בלב הים, כוחות צה"ל השתלטו היום (שני) על המשט האנטישמי שבו הפליגו גרטה טונברג ופעילים אנטי ישראלים נוספים לעבר רצועת עזה. בעולם סוקר האירוע בהרחבה, והתגובות נעו בין בוז כלפי יוזמי המשט האנטישמי, לבין ביקורת נחרצת כלפי ישראל.
בעיתון הבריטי "סאן" ציינו כי "בספינה יש צוות שנוי במחלוקת, הכולל גם אדם אחד שמוגדר כתומך טרור", באתר דיילי מייל סיקרו את הנושא תחת הכותרת "ישראל מכניעה את גרטה" והוסיפו כי ישראל הודיעה שגרטה במצב רוח טוב וכי היא קיבלה בשמחה לחם מחייל ישראלי – מספר שעות לאחר שטענה ש'חטפו' אותה".

העיתון הגרמני "בילד" כינה את המשט לעזה "יאכטת הסלפי – הפלגה מסוכנת עם מסר פוליטי מפוקפק", והוסיף כי מדובר למעשה ב"קמפיין יחסי ציבור" ותו לא. עוד צוין כי האו"ם עצמו אישר בעבר שהמצור הימי שמטילה ישראל על רצועת עזה הוא חוקי.
מנגד, "הגרדיאן" הציג את עמדת המשט, שלפיה "הצוות האזרחי הלא חמוש נחטף", ושהמטען ההומניטרי, כולל תמ"ל, מזון וציוד רפואי, הוחרם. באתר "HuffPost" בספרד הלכו רחוק יותר, וכינו את פעולת ההשתלטות "חטיפה" של פעילים ו"פרובוקציה תקשורתית" מצד ישראל.
