לאחר השתלטות לוחמינו על המשט לעזה עליו הייתה הפעילה הפרו-פלשתינית גרטה תונברג, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס לעניין הבוקר (שני) בריאיון לטל מאיר: "ברור לכולם שזו פרובוקציה ליחסי ציבור – לא היה פה שום דבר שקשור לסיוע הומניטרי".
"עוד פרובוקציה – הפעם היא טופלה היטב על ידינו", הבהיר דנון, "אנחנו כמה שיותר מהר נעיף את אותם גורמים שרוצים לייצר פרובוקציה משטח ישראל, ואני חושב שמבחינת התוצאה אנחנו הצלחנו באמת לצמצם את הנזק שרצו לגרום לנו".

השגריר באו"ם חשף כי "היו רעיונות שונים לגבי לאפשר כניסה לעזה ואולי לתת להם להישאר שם. בסוף ההחלטה שהתקבלה הייתה לא לאפשר, לא לייצר תקדים שמישהו כן מגיע בצורה לא חוקית לעזה – אני חושב שזו החלטה נכונה".
