איבוד שליטה במשטרת מחוז הצפון תחת פיקודו של נציב מאיר אליהו: תחילה במהלך הלילה אירע אירוע ירי לעבר אדם בדבוריה וכתוצאה מכך נפצעו 2 גברים בשנות ה-20 לחייהם במצב קל ואנוש – לאחר מאמצי פעולות החייאה נקבע מותו של הפצוע האנוש בבית החולים.
בנוסף לכך, אירוע שקדם לו אירוע ירי בטבריה שם צעיר כבן 21 מכפר חיטים – נפצע קשה במהלך הלילה גם כתוצאה מירי ופונה למרכז הרפואי צפון פוריה ובהמשך הלילה נקבע מותו בבית החולים. בשני האירועים המשטרה פתחה בחקירה ובאיסוף ממצאים.
ממחוז הצפון נעבור לאום אל פחם – שם התרחשה טרגדיה נוראית: אדם כבן 28 דקר את אימו כבת ה-60 למוות ולאחר מכן דקר את אשתו בהיריון מתקדם ופצע אותה בינוני. שוטרים הוזעקו למקום החשוד ניסה לפגוע בהם באמצעות חפץ חד – וּמיד השתלטו עליו והצליחו לנטרל אותו. החשוד נלקח למעצר ולחקירה. במקביל השוטרים בשטח מספרים כי איתרו ילד קטן באחד החדרים עטפו אותו ומסרו אותו לגורמי הרווחה.

מפקד מחוז חוף, ניצב יחיאל בוהדנה קיים הערכת מצב בזירה עם המפקדים והודה לשוטרים על פעילותם המקצועית, נחושה וחתירה למגע מול החשוד עד ניטרולו ומעצרו. מפקד המחוז הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה. בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש היום המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד, בן 28 תושב אום אל-פאחם.
מתחילת השנה קיפחו את חייהם 107 ערבים בתקופה המקבילה אשתקד 90. נתון במגמת עלייה חריפה – לטיפול משטרת ישראל. כמו כן, ובכך נסיים מתחילת השנה נרצחו 17 נשים – 5 מהן רק בשבועיים האחרונים. בהחלט השתוללות חריפה ומגמה שראויה כבר לטיפול מידיי.
