הערב (ראשון) בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14, שברה הדר מוכתר שתיקה וחשפה את שעבר עליה במהלך שירותה ביחידת 8200. "עברתי שם חרם, ממש נידוי. הייתי יושבת לבד בהפסקות, בורחת לחדר של השרת. לא האמנתי לפני שהגעתי לצה"ל שיש דבר כזה נידוי ימני", סיפרה. לדבריה, "הוציאו אותי מכל קבוצות הוואטסאפ, הייתי היחידה שלא נכללה באף אחת מהן".
מוכתר, ראש מפלגת "צעירים בוערים" לשעבר, סיפרה כי עלתה לשבעה משפטים משמעתיים בצה"ל. "אין לי בעיה שיענישו, אבל למה אחרים ביחידה שהביעו עמדות פוליטיות מהצד השני לא נענשו כלל?" שאלה, "רוצים להוציא פוליטיקה מצה"ל? בבקשה – תוציאו משני הצדדים".

במהלך השיחה עם ינון מגל סיפרה מוכתר על המקרה שהצית את העימות בינה לבין מפקדיה: "פניתי למפקד שלי ואמרתי לו שאני רוצה להתראיין לבועז גולן בערוץ 14. הוא ענה לי: 'ערוץ 14? 12 ו-13 בסדר, 14 לא'. שם הכול התחיל, כל הנורות האדומות נדלקו".
מוכתר מתחה ביקורת חריפה על הרכב האנושי ביחידת 8200 וטענה לאפליה עדתית וחברתית. "אני אומרת משפט קשה: לא ראיתי אתיופי אחד חוץ מזה שניקה את השירותים. שני אחוז ממדינת ישראל הם אתיופים – למה אין אתיופים ביחידה? וגם עדות המזרח – איפה הם? הכל נראה אותו דבר: מרכזניקים, פריבילגים, אותו ראש. זה פוגע בביטחון המדינה, כי אין מי שיחשוב אחרת".
לדבריה, המעבר מ-8200 ליחידת חט"ל בתל השומר הפגיש אותה לראשונה עם הרכב מגוון: "בחט"ל ראיתי דתיים, חרדים, אתיופים, אנשים עם כיפות. היה גיוון – וזה לא היה ב־8200. החוסר בגיוון הזה הוא סכנה ביטחונית".
