כ־300 חיילים מהמשמר הלאומי נפרסו היום (ראשון) ברחבי לוס אנג'לס בעקבות העימותים שפרצו בעיר בסוף השבוע סביב פשיטות של רשויות ההגירה. הכוחות הוצבו במוקדים רגישים, בהם מבנים פדרליים במרכז העיר ובאזור ווסטווד, לאחר עימותים אלימים בפרמאונט, שכונה המאוכלסת ברובה על ידי מהגרים לא חוקיים מאמריקה הלטינית.
ההפגנות החלו לאחר פשיטות של סוכני הגירה על עסקים ומתחמים בעיר. באחת ההפגנות, סמוך להום דיפו בפרמאונט, התפתח עימות אלים שבו נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו בירי רימוני הלם וגז פלפל. לפחות מפגין אחד וסוכן פדרלי נפצעו.

הנשיא טראמפ הורה על פריסת כוחות המשמר הלאומי, ואף הזהיר כי חיילי נחתים נמצאים בכוננות. מושל קליפורניה גאווין ניוסום מתח ביקורת חריפה על ההחלטה, וכינה אותה "מהלך מסית שיגביר את המתיחות". לדבריו, רמת האיום לא מצדיקה תגובה צבאית בסדר גודל כזה.
למרות זאת, גורמים פדרליים טוענים כי הכוחות נדרשים לשמירה על הסדר הציבורי. סגן ראש ה־FBI, דן בונגינו, הודיע כי נעצרו עשרות מפגינים בלוס אנג'לס ובניו יורק, וכי מעצרים נוספים בדרך. "כל מי שינסה לחסום את פעולות ההגירה ייעצר ויועמד לדין", אמר.
ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, אמרה כי רבים בעיר חשים פחד בעקבות האירועים האחרונים, במיוחד בקהילות מהגרים. "אנחנו מתאוששים מאסון טבע, והדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו הוא מהומות והפחדות", ציינה. העירייה פועלת מול וושינגטון בניסיון לצמצם את הנזק.
