ועדת המינויים של משרד החוץ, בראשות מנכ"ל המשרד עדן בר-טל, הודיעה היום (ראשון) על מינויו של השגריר יוסי עמרני לראש המערך המדיני, התפקיד הבכיר ביותר בשירות החוץ הדיפלומטי של מדינת ישראל.
עמרני שימש בתפקיד בפועל מאז פרישתה של עליזה בן נון בסוף פברואר האחרון, וכעת מונה רשמית לתפקיד האחראי על הפעלת 108 הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם.

עמרני, מהדיפלומטים הוותיקים והמנוסים במשרד החוץ, כיהן בעבר בין היתר כסמנכ"ל אירופה, כשגריר ישראל ביוון, הונגריה, קרואטיה וצפון מקדוניה, וכן כקונסול הכללי בסן פרנסיסקו וכסגן השגריר בוושינגטון.
שר החוץ גדעון סער בירך על המינוי ואמר: "אני משוכנע שכישוריו וניסיונו הרב של יוסי עמרני יסייעו לו למלא את התפקיד החשוב והאחראי בהצלחה, בתקופה מאתגרת מאין כמוה לשירות החוץ ולמדיניות החוץ של ישראל".
