בנוסף למוקדי החלוקה ברפיח, החלה היום (ראשון) קרן GHF הנתמכת על ידי ארצות הברית להעביר חבילות סיוע להתקנה באמצעות סוחרים מקומיים, שחילקו את ארגזי המזון ברחבי הרצועה.
הקרן פתחה מתחם חלוקה חדש בשכונה הסעודית שבמערב רפיח, והבהירה כי כל משפחה זכאית לקבל קופסה אחת בלבד. במקביל, מרכז ההפצה בתל א-סולטאן חילק הבוקר מטען של 21 משאיות מזון – בסך כולל של כ-20 אלף ארגזים. עד כה, חילקה הקרן כ-7 מיליון ארוחות.
בשבוע שעבר, על פי דיווח ברויטרס, הקרן ההומניטרית לעזה הודיעה כי ביקשה מצה"ל "לכוון את תנועת הולכי הרגל באופן שימזער את סיכוני הבלבול או הסלמה" ליד גבולות צבאיים, לפתח הנחיות ברורות יותר לאזרחים, ולשפר את ההכשרה לתמיכה בבטיחות האזרחים.

