שר התקשורת שלמה קרעי תקף היום (ראשון) את היועצת המשפטית לממשלה ואת התנהלות משרד המשפטים במהלך דיון בוועדת שרים לחקיקה, שעסק בחוק השידורים החדש – חוק שלמרות ההתנגדות המשפטית, אושר לבסוף על ידי הוועדה.
בהתנגדותה לחוק כתבה היועמ"שית כי הצעת החוק טומנת בחובה השלכות משמעותיות ביותר על שוק התקשורת, ובפרט על שידורי החדשות. לצד היבטים כלכליים נרחבים, סוגיות חוקתיות כבדות משקל הנוגעות ל"הבטחת עצמאותה ותפקודה התקין של התקשורת החופשית במדינה דמוקרטית".

איבד את הסבלנות: המהלך של שר התקשורת לקידום רפורמת השידורים
במהלך הדיון אמר קרעי: "ליבנו את הדברים עם משרד המשפטים – כך אני מבין ורואה את זה, רק שה"ליבון" כאן נתון לפרשנות, אני רוצה למנוע מחלוקת פרשנית בהמשך".
קרעי התייחס להעברת נוסחי החוק בין משרד התקשורת למשרד המשפטים: "שלחנו אליהם מכתבים, המנכ״ל שלח מכתב מפורט עם כל שינויי הנוסח שביצענו והצעות לשינויים – האם זה לא נחשב ליבון? כי לא קיבלנו כמעט שיתוף פעולה מצידם".

עוד הוסיף: "היה סיכום מאוד ברור עם המשנה ליועצת המשפטית לשעבר, מאיר לוין – חודשים ארוכים ישבנו והגענו להסכמות כמעט בכל סעיף, לפי בקשות שונות".
לדבריו, "סיכמנו שאם לא נגיע להסכמות – משרד התקשורת יכריע כפי שיראה לנכון, והייעוץ המשפטי לממשלה יכתוב את עמדתו בחוות הדעת מבלי לעכב את הקריאה הראשונה".

לבסוף תקף קרעי בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה: "אני לא מוכן לתת יד לניסיון של היועמ"שית לעכב את החוק. אני גם מבין בין השורות שגורמי המקצוע במשרד המשפטים מבינים שמדובר בחוק טוב – כזה שמשחרר את השוק, מאפשר חופש פעולה למודל העסקי, ומפסיק את התערבות הממשלה בתוכן".
