דובר צה"ל אפי דפרין התייחס היום (שישי) לאסון הכבד ברצועת עזה שבו נהרגו 4 לוחמים ממטען שהתפוצץ וגרם לקריסת מבנה: "לעיתים אין ברירה אחרת, אני לא יכול להרחיב כאן, אלא לחקור תוואי מנהרה. אנחנו נוקטים במגוון שיטות כדי להימנע ממטענים".
דובר צה"ל פתח את דבריו בתיאור התקרית הקשה בח'אן יונס: "בפעילות של כוח מצוות הקרב של חטיבת הקומנדו, נפלו הבוקר ארבעה לוחמים, סמל ראשון יואב רוור מיחידת יהלם, רב-סמל מתקדם במילואים חן גרוס מיחידת מגלן, ושני לוחמים נוספים ששמם טרם הותר לפרסום. ההודעה נמסרה לכלל המשפחות. יהי זכרם ברוך.

"בנוסף נפצעו חמישה לוחמים, לוחם אחד באורח קשה וארבעה לוחמים באורח בינוני. הכוח פעל במרחב ח'אן-יונס, במתחם של ארגון הטרור חמאס. בסביבות השעה שש בבוקר אירע פיצוץ מטען שגרם לקריסת חלק מהמבנה. זהו ערב קשה. אנחנו משתתפים בצער המשפחות, מחבקים אותן וממשיכים ללוות אותן".
דפרין סיפר מה חיילינו עשו בח'אן יונס: "הכוח פועל מזה שלושה שבועות בגזרה תחת פיקוד אוגדה 98. הכוח הכוחות בשטח פעלו בסיוע מעטפת מבצעית מלאה. כפי שתיארתי מוקדם יותר השבוע, הפעילות שלנו במסגרת המבצע נמשכת. הכוחות תוקפים ומתקדמים בהתאם לשיטה סדורה".

כמו כן, דו"צ הבהיר כי האירוע מתחוקר במלואו: "הבוקר קיימנו בפיקוד הדרום הערכת מצב ותחקור ראשוני של האירוע בראשות הרמטכ"ל. אנחנו מתחקרים ולומדים מכל אירוע, וגם מהאירוע הזה נפיק לקחים. אנחנו ממשיכים להכות בחמאס ולפגוע ביכולותיו ולפעול למען ביטחון אזרחי ישראל".
דובר צה"ל התייחס גם לנעשה בלבנון: "בגזרה הצפונית צה"ל תקף אמש בדאחייה שבבירות ובדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שש תשתיות תת-קרקעיות לייצור ואחסון כלי טיס בלתי מאוישים. אתרים אלו נמצאים בשימוש יחידה 127, היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנפגעה קשות לאורך כל המלחמה.

"צה"ל כבר פגע בעבר בנכסיה, בשרשרת הפיקוד שלה, ואף חיסלנו את מפקד היחידה. לאחר שחשפנו את תוכנית הייצור של חיזבאללה, תקפנו את אותם האתרים. לא נאפשר לאיום להתעצם. אנחנו נגיב בעוצמה לכל איום. הייצור המחודש נועד להכין את חיזבאללה להוציא לפועל עוד אלפי מתווים דומים נגד אזרחי ישראל בעתיד. אנחנו לא נאפשר זאת".
דפרין חשף כי לאורך המלחמה, היחידה האווירית הוציאה לפועל יותר מ-1,000 מתווים של כטב"מי נפץ לעבר שטח מדינת ישראל וגרמה לנפגעים בעורף. "הייצור המחודש הוא הפרה בוטה של ההבנות. אנחנו נמשיך לאכוף את ההסכם ונמשיך להסיר כל איום על אזרחי ישראל".

עוד הוסיף דובר צה"ל: "בנוסף, תקפנו אתמול בדרום לבנון. תקפנו סדנה לייצור רחפנים שמשמשים לתקיפה ואיסוף. התשתיות שהותקפו אתמול מוקמו בלב אוכלוסייה אזרחית, בלב בירות, מתחת לבתיהם של תושבי לבנון. זוהי הוכחה נוספת לשימוש הציני של ארגוני הטרור באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי.
"חשוב להדגיש, התקיפה אמש בוצעה נגד ארגון הטרור חיזבאללה. לא נאפשר לחיזבאללה להשתקם ולחזור לאותן היכולות שהיו לו ב-7 באוקטובר. אנחנו נתקוף מטרות בכל מקום שנידרש. כוחותינו נמצאים במוכנות להגנה והתקפה. אנחנו נמשיך לפעול להשגת כל מטרות המלחמה ולמען ביטחון אזרחינו. אנחנו חדורי מטרה".
מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי רס"ם מיל' חן גרוס, בן 33, מגן יאשיה, לוחם ביחידת מגלן, עוצבת הקומנדו, וסמ"ר יואב רוור, בן 19, משדה ורבורג, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. יחד איתם נפלו שני לוחמים נוספים ששמותיהם טרם הותרו לפרסום.
