סטירת לחי לתושבים: "צומת הדמים" נפתח היום (שישי) לתנועת אזרחי האויב. בצומת הכבשים בהר חברון ישנה כניסה לעיר הערבית חברון ששימשה כציר אפשרי למילוט לאחר פיגועים, שאכן קרו: ב-8.23 נרצחה בצומת הזו בת שבע נגרי הי"ד ונפצע החייל הגיבור אריה גוטליב. לאחר הפיגוע, הצומת נחסם לתנועת האויב.
ביוני 2024 פתח את הציר מפקד פיקוד המרכז השנוי במחלוקת דאז יהודה פוקס, למרות תחנוני התושבים שלא לפתוח את הציר המסוכן, ושחייהם יתועדפו על מרקם חיי האויב, פוקס לא נענה לבקשתם בטענה שאם לא יפתחו הצירים הרשמיים יפרוץ האויב במקומם צירים בלתי חוקיים שיהיו קשים לשליטה ומעקב.

הצומת נסגר שוב לפני כחודש לאחר שהתרחש בו פיגוע דריסה ודקירה על ידי רכב שהגיח לצומת ובמהלכו נדרס ונפצע חייל. מאז הצומת נותר סגור עד היום בבוקר
כלומר, הפעם לקח לאבי בלוט פחות מחודש אחד לאחר פיגוע כדי לפתוח את הציר. התושבים זועמים על פתיחת הציר ודורשים מאלוף הפיקוד החדש: "אבי, אל תלך בדרכו של פוקס".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה: "ניהול משטר התנועות באוגדת יהודה ושומרון מתבצע על פי הערכת מצב מבצעית ומודיעינית, המתעדכנת באופן שוטף".
