accessibility-icon
share-icon
האלוף זיני בנאום הפרישה מצה"ל | צילום: דובר צה"ל
האלוף זיני בנאום הפרישה מצה"ל | צילום: דובר צה"ל

ראש השב"כ הבא נפרד מצה"ל: "לא נוותר על האמת"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

י סיון ה'תשפה (06.06.25)

110

75

like

3

dislike

ראש השב"כ הבא אמר בנאום הפרישה מצה"ל כי "דווקא בשם הממלכתיות חובה להתווכח ללא סתימת פיות" • האלוף דוד זיני הוסיף כי "משיחיות אינה מילת גנאי. בזכות נקודת הבערה המתמדת הזו אנו שואפי השתלמות מתמדת בכל תחומי חיינו הפרטים והכללים יחד"


ראש השב"כ הבא, האלוף דוד זיני, סיים את תפקידו בשנתיים האחרונות כמפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ"לי ויסכם שירות של 33 שנים בצה"ל. מעמד הפרידה נערך השבוע ביום רביעי במחנה "עליקה" שברמת הגולן, ללא נוכחות מצד הרמטכ"ל אייל זמיר.

בעת פרישתו של מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, אלוף דוד זיני, תחום פיקוד ההכשרות והאימונים יועבר באופן זמני, עד תום עבודת מטה בנושא, לראש מטה פיקוד ההכשרות ומפקד הכשרות היסוד בזרוע היבשה, תת-אלוף שרון אלטיט. הגיס המטכ”לי יועבר לאחריותו הישירה של מפקד זרוע היבשה, אלוף נדב לוטן.

maximize-image
images-count1+
האלוף דוד זיני בטקס הפרישה | צילום: דובר צה"ל

את נאומו פתח בתודה לריבונו של עולם "או אם תרצו "נצח ישראל שלא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להתנחם" עניין שדורות על גבי דורות בעם ישראל ראו בו מקור גאווה ואחריות גדולה ואילו אויבינו ראו בו מקור לשנאה אלימות וברבריות".

הוא פנה גם לאנשי גיס 446: "ניתן להיות מתוסכלים מאי הפעלת הגיס וניתן גם להסיק מסקנות ביחס לבניין הכוח כתוצאה מאי הפעלת הגיס. אני רוצה להזכיר שישנו כלל פו"ש בסיס האומר 'יצמצם דרגי פו"ש מיותרים' במלחמה בצפון כתוצאה מסיבות ואילוצים רבים לא פעלנו באופן המצריך הפעלת גיס. כל מהותו של הגיס הוא כמפקדה משימתית לסייע בחלוקת העומס הקוגניטיבי הפיקודי או המטכ"לי. אין ספק שבמידה ומתמרנים תמרון משמעותי לעומק או בגזרה רחבה הגייסות מהווים כלי חשוב ונצרך אבל לא כאן המקום לדון בנושא".

maximize-image
images-count1+
דוד זיני | צילום: פלאש 90

האלוף אמר כי "ראוי שאנו כמפקדים נחדד את משמעות הביטוי "ממלכתי". כל אחד מאיתנו מגיע מבית גידול ומבית מדרש שונה. לבית הגידול הזה ישנם מאפיינים חינוכיים ותרבותיים שונים. אנשי רוח ומחנכים שונים. אך מעל כל אלו עומדת הממלכה. האומה. היא המקור והשורש לפועלנו והיא השולחת אותנו למשימתנו. דווקא בשם הממלכתיות חובה עלינו להתווכח ולדון ללא משוא פנים וללא סתימת פיות דרקונית".

לביקורת שנשמעת נגדו וזרמים גדולים בציבור הישראלי אמר: "לאחרונה עלה המונח "משיחי" לקידומת השיח. רעיי, משיחיים אנו כולנו, משיחיים כדוד בן גוריון ומשיחיים כאבות המייסדים של האומה שרואה בחזון הגדול של אומתנו בשורה לעולם כולו. אומר לי מהי משיחיות ואומר לך אם משיחי אני. בכל מקרה, משיחיות אינה מילת גנאי. בזכות נקודת הבערה המתמדת הזו אנו שואפי השתלמות מתמדת בכל תחומי חיינו הפרטים והכללים יחד".

עור הוסיף: "לעיתים ישנה מחשבה כי עדיף להניח את סוגיות המחלוקת בצד ובכך ירבה השלום ותצמח האחדות. למען ה'שלום' נוותר על ה'אמת' שכן ה'אמת' צורבת ובעלת פינות חדות. אך לעניות דעתי לא כך הם פני הדברים. ביהדות מדפי הספרים העמוסים לעייפה עוסקים בעיקר במחלוקות ובדרך בירור האמת, לא בהשטחה.

"כך גם השתדלתי לנהוג מול מפקדיי ופקודיי. אהבה ואמון מלא תוך משמעת פעולה מוחלטת היא זו שאפשרה לי להתווכח לעומק כי לא היה לי שום ספק בנאמנותי למערכת ונראה לי שגם למפקדיי היה ברור כי אני שותף נאמן, מחויב באופן מלא לעם למוסדותיו ולשליחיו".

"חיזוק החתירה לבירור ואמת תביא לנו את השלום בנינו ולאחר מכן גם את המקצועיות לנצח את אויבינו ולהביא את השלום למדינתנו. לפיכך זו המזכרת הקטנה אותה בחרתי להקדיש לכם מפקדיי חבריי ופקודיי היקרים".

לסיום חתם: "אוהב אתכם, מעריץ אתכם, ומאמין מאוד בצה"ל, בעם ישראל, במדינה ובמוסדותיה. תודה על שזכיתי להיות בניכם אוהב וכבר מתגעגע. אני תפילה כי יתקיימו בנו דבריו של נחמיה, צום הרביעי וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה, לששון ולשמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News