שר הביטחון ישראל כ"ץ השיב הבוקר (שישי) באיום לנשיא לבנון, ג'וזף ח'ליל עאון, שגינה את תקיפות צה"ל בדאחייה והאשים את ישראל בהפרת היציבות והסדר באזור.
"אדוני הנשיא – לא יהיה שקט בביירות וסדר ויציבות בלבנון בלי ביטחון למדינת ישראל. הסכמים צריך לכבד. ממשלת לבנון חייבת לפרוק את ארגון הטרור חיזבאללה מנשקו ולא לתת להם לייצר כטב"מים שיאיימו על יישובי הצפון ואזרחי ישראל.

צה"ל: "תקפנו אתרי ייצור ומחסני כטב"מים של חיזבאללה"
"עליך לוודא שצבא לבנון אוכף באמת את הסכם הפסקת האש ולא בהצגות מתואמות כפי שניסה לעשות אתמול. אנחנו מחויבים לשלום תושבי הצפון – ואם אתם לא תעשו את מה שנדרש אנחנו נמשיך לפעול ובעוצמה רבה. לא נאפשר לחזור למציאות של לפני ה-7 באוקטובר".
כוחותינו תקפו הלילה תשתיות תת-קרקעיות לייצור ואחסון כטב"מים בדרום לבנון וברובע הדאחייה בביירות, שהיו בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה הושמדו גם סדנה לייצור רחפנים ואתרים ששימשו לאחסון אמצעי לחימה, כחלק ממאבק מתמשך נגד ההתעצמות האיראנית בזירה הלבנונית.
מדובר צה"ל נמסר כי היחידה האווירית של חיזבאללה אחראית לשיגור של למעלה מ־1,000 כטב"מים נושאי נפץ ואמצעי איסוף לעבר שטח ישראל במהלך הלחימה האחרונה. חרף ההבנות בין ישראל ללבנון, חיזבאללה ממשיך בייצור ובהעצמת היכולות שלו – זאת תחת מימון, הכוונה והכשרה של איראן.
התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב ובחימוש מדויק, לאחר איסוף מודיעיני נרחב וביצוע תצפיות מהאוויר, במטרה לצמצם את הפגיעה. בצה"ל מדגישים כי התשתיות הוסתרו בלב אזורים אזרחיים כביכול, מהלך המהווה, לטענת צה"ל, שימוש ציני באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

עשן שחור בלב הדאחייה: תיעודים מהפצצת כוחותינו בלבנון | צפו
מוקדם יותר, דובר צה"ל בערבית הוציא הודעה לתושבי רובע הדאחייה בביירות וקרא להם להתפנות. בהודעת דובר צה"ל המלאה נכתב: "צה״ל עתיד לתקוף בזמן הקרוב מספר תשתיות תת-קרקעיות לייצור כטב״מים שהוקמו בלב אוכלוסייה אזרחית בדאחייה שבביירות".
