כוחותינו תקפו הלילה (בין חמישי לשישי) תשתיות תת-קרקעיות לייצור ואחסון כטב"מים בדרום לבנון וברובע הדאחייה בביירות, שהיו בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה הושמדו גם סדנה לייצור רחפנים ואתרים ששימשו לאחסון אמצעי לחימה, כחלק ממאבק מתמשך נגד ההתעצמות האיראנית בזירה הלבנונית.

עשן שחור בלב הדאחייה: תיעודים מהפצצת כוחותינו בלבנון | צפו
מדובר צה"ל נמסר כי היחידה האווירית של חיזבאללה אחראית לשיגור של למעלה מ־1,000 כטב"מים נושאי נפץ ואמצעי איסוף לעבר שטח ישראל במהלך הלחימה האחרונה. חרף ההבנות בין ישראל ללבנון, חיזבאללה ממשיך בייצור ובהעצמת היכולות שלו – זאת תחת מימון, הכוונה והכשרה של איראן.
עוד נמסר כי התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב ובחימוש מדויק, לאחר איסוף מודיעיני נרחב וביצוע תצפיות מהאוויר, במטרה לצמצם את הפגיעה באזרחים. בצה"ל מדגישים כי התשתיות הוסתרו בלב אזורים אזרחיים, מהלך המהווה, לטענת צה"ל, שימוש ציני באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.
בצה"ל הבהירו כי ימשיכו לפעול נגד כל איום מצד חיזבאללה, וימנעו כל ניסיון לשיקום כוחותיו בדרום לבנון ובביירות.

מוקדם יותר הערב, דובר צה"ל בערבית הוציא הודעה לתושבי רובע הדאחייה בביירות וקרא להם להתפנות. בהודעת דובר צה"ל המלאה נכתב: "צה״ל עתיד לתקוף בזמן הקרוב מספר תשתיות תת-קרקעיות לייצור כטב״מים שהוקמו בלב אוכלוסייה אזרחית בדאחייה שבביירות.
במקביל להודעת הפינוי: תושבים רבים תועדו הערב כשהם בורחים ממעוז הטרור. פקקים משמעותיים נצפו באזור בכניסה לרובע הדאחייה.
תושבי הדאחייה נמלטים | קרדיט: רשתות ערביות
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לתקיפה ואמר: "רה"מ בנימין נתניהו ואני הנחנו את צה"ל לתקוף הערב ולהשמיד בניינים המשמשים לייצור ואחסון כטב"מים של ארגון הטרור חיזבאללה בלב רובע הדאחייה בביירות.
דיירי הבניינים קיבלו כבר הודעות פינוי. נמשיך לאכוף את כללי הפסקת האש ללא כל פשרות ולא נאפשר לאף גורם לייצר איומים על יישובי הצפון ועל כלל אזרחי מדינת ישראל. אנו רואים בממשלת לבנון כמי שאחראית באופן ישיר למניעת הפרת הפסקת האש וכל פעילות טרור נגד מדינת ישראל"
