לאחר שהאירוע בסביון התפוצץ, הסערה הציבורית סביב יו"ר מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן, מגיעה לקריית אונו. ביום ראשון הקרוב מתוכנן להתקיים במתנ"ס הקהילתי בעיר אירוע בהשתתפותו תחת הכותרת "איך נציל את ישראל". אלא שגם כאן התושבים לא נשארים אדישים: קבוצת וואטסאפ בשם "יאיר גולן לא רצוי כאן" הוקמה במהירות, ובה מתארגנים עשרות תושבים למחאה נגד האירוע ולביטולה המיידי.
בהודעות שהתפרסמו בקבוצה, מביעים המשתתפים התנגדות חריפה להגעתו של גולן. "זה אפילו לא קשור לימין ושמאל", כתבה אחת המשתתפות. "זה קשור לאדם שהכפיש את חיילי צה"ל, האשים אותם בהרג תינוקות כתחביב וגרם נזק עולמי בלתי הפיך למדינת ישראל". משתתף אחר כתב: "מאז האמירה שלו האלימות נגד יהודים משתוללת בארה"ב – בשבוע שעבר בוושינגטון וניו יורק, ואתמול בקולורדו".

חברי הקבוצה קוראים לקיים מחאה ביום האירוע. אחת מיוזמות המחאה כתבה: "הקבוצה הוקמה כדי להשמיע קול ברור נגד מי שפגע בחיילים שלנו ויצר נזק בהיקף בינלאומי. אנחנו רק 52 חברים בקבוצה, ואם לא נצליח להשיג מאות חתימות – ניאלץ לכבד את הרוב, גם אם זה כואב".

זעם בסביון: יאיר גולן ואולמרט יתארחו באירועי תרבות ביישוב
בהודעה שנשלחה למצטרפים נכתב: "המחאה איננה פוליטית. אין קשר לימין ושמאל – מדובר בהתנגדות לאמירות של גולן כלפי חיילי צה"ל. מי שאומר שהם הורגים תינוקות כתחביב – לא צריך לעמוד על במה ציבורית". משתתפת נוספת הוסיפה: "אנחנו לא עוסקים פה בדתי וחילוני. כל אחד מגיע מהסיבות שלו, אבל זו מחאה על הזכות של חיילינו שלא להיות מוכפשים".

תושבת העיר, אם לחייל לוחם בגבעתי, כתבה בקבוצה: "בעבר כולנו היינו מאוחדים נגד הוצאת דיבתם של חיילי צה"ל. כאמא ללוחם שנמצא עכשיו בחאן יונס – בושה שגולן עדיין מקבל לגיטימציה. הם נלחמים מעבר לגבולות, ואנחנו צריכים להילחם על שמם הטוב כאן. חופש הביטוי זה לא חופש להפיץ עלילות דם".
תושב נוסף הוסיף: "בכל משפחה יש חיילים שנלחמים על הארץ. נכדי התחתן לפני חודשיים, והיום הוא בעזה. זה גורל משותף, ולכן נעשה הכול – בכוח משותף". לדברי המוחים, עצם השימוש במתקן ציבורי הופך את האירוע מפרטי לציבורי, ולכן יש לבטלו.

במקביל למחאה ברשת, נשלחה לראש העיר מיכל רוזנשיין פנייה רשמית: "גם אם מדובר באירוע פרטי – קיומו במתקן ציבורי מזוהה עם כלל תושבי העיר, ואינו ניטרלי. אנו מציעים לקיים אותו בבית פרטי ולא במבנה ציבורי. זו לא התנגדות פוליטית, אלא תחושת פגיעה ממשית בציבור רחב בעיר, במיוחד בימים רגישים כל כך לעם כולו".
מעיריית קריית אונו נמסר: "האירוע הוא פרטי, הושכר ע"י המפלגה ואינו מתוקצב ע"י העירייה".
