דובר צה"ל הודיע כי אלוף-משנה י' נכנס לתפקיד מפקד החטיבה המרחבית "חירם" (769), במקומו של אלוף-משנה א', אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות ויוצא בקרוב ללימודים.
מעמד החילופים התקיים אתמול (רביעי) במחנה "גיבור", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקד אוגדה 91, תת-אלוף יובל גז, יחד עם מפקדים, חיילים, בני משפחות ומוזמנים נוספים.

בדבריו בטקס, שיבח תת-אלוף גז את חטיבה 769 על תפקודה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל": "בשבעה באוקטובר קפצו כוחות חטיבה 769 במילואים, ונפרסו בשלושה קווי הגנה באצבע הגליל ומאז לא עזבו לרגע. נלחמתם בהגנה, לאחר מכן גם בהתקפה, נקראתם לדגל פעם אחר פעם ולא וויתרתם. פגעתם פגיעה קשה בחיזבאללה בכפרי החזית", אמר.
גז פנה למפקד היוצא: "א', זכית לפקד ולהוביל את החטיבה בתקופה היסטורית. היית עבור לוחמיך, עבור התושבים וגם עבורי, מקור לעוצמה, מקצועיות וביטחון. כעת הגיע הזמן שתצבור כוחות עבורך ועבור משפחתך".

בתוך כך, פנה גם למפקד הנכנס: "י', אתה נכנס לתפקיד משמעותי בתקופה של עיצוב מציאות חדשה. אין לי ספק שחטיבה 769 זוכה במפקד קרבי מהמעלה הראשונה – המסתער בראש".
מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה א', שיתף ברגשותיו עם סיום כהונתו: "שירתתי בגזרה הזו בתפקידים שונים: ממפקד מחלקה, דרך מג"ד ועד למפקד החטיבה. תמיד רציתי לחזור ולהרגיש את הזכות של המשימה הקדושה, הגנה על יישובי הצפון.
במלחמה הזו ניתנה לנו הזדמנות לשנות את המציאות, ואני מתחייב שעשינו כל שביכולתנו.

ניצחנו את חיזבאללה, אבל המשימה שלנו היא לדאוג שהמלחמה הבאה לא תתחיל מההתחלה. לא עוד כוחות חיזבאללה בגבול, לא עוד התרעות, הטרדות או חיים מאחורי חומות. נמשיך לאתר ולחסל מחבלים, להשמיד תשתיות אויב ולוודא שחיזבאללה לא משתקם, יהא המחיר אשר יהא".
מפקד החטיבה החדש, אלוף-משנה י', נשא גם הוא דברים: "אני מקבל את הפיקוד על חטיבה 769 מתוך תחושת שליחות והבנה עמוקה של גודל המשימה – הגנה על תושבי הצפון והכרעת האויב בכל מפגש. לוחמי 769, סדיר ומילואים – עמדתם כחומת מגן מול תשתיות טרור של חיזבאללה ומנעתם את מימוש איומיהם.
המערכה עדיין לא הסתיימה. נמשיך להכות בכל ניסיון התבססות של חיזבאללה בלבנון כדי שכל תושב בצפון יוכל לחיות בבטחה. תושבי הגזרה – אני מוקיר את החוסן שהפגנתם. המחויבות שלנו – היא קודם כל אליכם".
