לאחר יממה וחצי של הפסקת חלוקת הסיוע ההומניטרי, שני המרכזים ברצועה החלו לפעול היום (חמישי) מחדש. החלוקה פסקה בשל עניינים לוגיסטיים, ולצורך חיזוק בטיחות האזרחים המגיעים לקבל את הסיוע. פרשננו הצבאי נועם אמיר דיווח כי החשש במערכת הביטחון הוא מפגיעה של חמאס באחד המרכזים כדי לחבל בחלוקה המחלישה את כוחו.
הפסקת הסיוע בימים האחרונים נעשתה בעקבות הצורך בהיערכות לוגיסטית במרכזים עצמם להתמודדות עם כמות הקהל שמגיע. כעת הוא חודש חזרה בתקווה שהחברות המחלקות את הסיוע יוכלו להתמודד עם הקהל הרב שמגיע למרכזי החלוקה, באופן בטיחותי, כשצה"ל מצליח להגן על המרחבים מפגיעה של חמאס באוכלוסייה המגיעה לאזור.

פרשננו הצבאי נועם אמיר פרסם כי עצירת פעילות של החברה המחלקת את הסיוע ההומנטרי ברצועה, נעשתה במטרה להיערך לוגיסטית במרכזים עצמם להתמודדות עם כמות הקהל שמגיע למרכזים. לפי הערכות מגיעים כ-15,000 בשעה מספר שהוא מעל המצופה".
בנוסף, צה"ל ביקש להיערך מחדש בדרכי הגישה למרכזים במטרה למנוע מחמאס לבצע ירי על עזתים, ולצורך היערכות ביטחונית טובה יותר להגן על המרחבים. מוקדם יותר השבוע, פרסמנו במהדורה כי החשש במערכת הביטחון הוא מפיגוע באחד המרכזים של חמאס שמטרתו לחבל בחלוקה ולפגוע בפרוייקט.

תת-אלוף במילואים אורן סולומון, לשעבר מנהל הלחימה באוגדת עזה, אמר בריאיון לחדשות 14 כי החמאס הצליח להבריח מצלמות בתוך משאיות הסיוע בעזרתן הוא מתצפת על חיילי צה"ל.
"מהפרטים שככל שאני מכיר, מדובר על זירת מטענים, למעלה מעשרה מטענים. ומהיכרותי את החומרים בחודשים האחרונים, חמאס למעשה בכל התקופה האחרונה אסף אמל"ח, דוגמת נפלי חיל האוויר או חומרי הנפץ שצה"ל משאיר", אמר תא"ל במיל' סולומון.
"ביכולת של המפעיל גם לזהות דרך תצפית שהיא בעצם מורכבת מאנשים – לפעמים נשים וילדים, שמתצפתים עבור חמאס כשכוח ישראלי עובר, או באמצעות מצלמות, מצלמות רבות, שחלקן גם הוברחו בחודשים האחרונים באמצעות אותו סיוע הומניטרי", הוסיף.
לאחרונה ברצועת עזה פרסמו כמה דיווחים שקריים על הרוגים רבים מירי של צה"ל במרכזי החלוקה, בעולם פרסמו זאת כעובדות מוצקות – אך בהמשך התברר כי מדובר בעוד עלילות דם. צה"ל אכן ביצע ירי הרחקה לעבר "חשודים" שהתקרבו לכוחות.
