חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה היום (חמישי) לטענה של חבר הכנסת אביגדור ליברמן על העברת אמל"ח לגורמים בעזה המזוהים עם דאעש ולמחלוקת סביב חוק הגיוס שעלולה להוביל לפירוק הממשלה.
"ראשית, אין דאעש, זה לא מועבר לדאעש ואל-קאעידה, אבל אני הזדעזעתי מעצם הרעיון שצנזור צבאי מאשר פרסום כזה", אמרה גוטליב. לדבריה, העובדה שמישהו, משיקולים פוליטיים מעז להוציא את זה החוצה, או צנזור צבאי משיקול כזה או אחר: "זאת פגיעה אנושה בביטחון המדינה ואני מסתייגת ממנה".

גוטליב הבהירה כי בניגוד להתבטאויות מסוימות, מדינת ישראל לא ויתרה על החטופים: "אם רוצים להשיב את החטופים, לא צריכים לדבר מילה, דממה. אני לא ויתרתי על החטופים, המדינה לא ויתרה על החטופים, ולכן אינני מורה על ארטילריה כבדה איפה שאני רק רוצה".
לגבי המשבר הפוליטי וחוק הגיוס, ציינה: "אנחנו חיים בשיטת משטר בעייתית, שבה תלויים במפלגות צד שיש להן כוח רב. כל אדם צריך לשרת בצבא. אנחנו במלחמת מצווה, לא מלחמת רשות".

גוטליב הפנתה ביקורת חריפה כלפי דגל התורה: "עם כל הכבוד, אנחנו במלחמה. דגל התורה היו ב-7 באוקטובר חלק מהממשלה, הם גם היו הרבה שנים קודם – יש לכם אחריות להשבת החוסן והרתעה למדינת ישראל", והוסיפה: "אתם מעזים להציג כותרות כאלה כשאנחנו קוברים את טובי בנינו?".
לסיום, הצביעה גוטליב על זירת המאבק המשפטית אותה כינתה הזירה השמינית: "למדינת ישראל יש זירה שהיא הזירה השמינית וזו הזירה המשפטית".
