עימות חזיתי בין שני האנשים החזקים בעולם: המיליארדר אילון מאסק תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) בפוסט ברשת X את חוק התקציב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והגדיר את החוק כ"פשיטת רגל של אמריקה", זאת ימים ספורים בלבד לאחר שעזב את ממשל ארה"ב: "הרגו את הצעת החוק".
בפוסט שפרסם ברשת החברתית X שנמצאת בבעלותו כתב מאסק: "התקשרו לסנאטור שלכם, התקשרו לחבר הקונגרס שלכם, פשיטת רגל של אמריקה זה לא בסדר! הרגו את הצעת החוק", זאת על רקע עזיבתו את הממשל.

על פי דיווח ב"בוול סטריט ג'ורנל", הנשיא טראמפ מאבד את סבלנותו כלפי אילון מאסק. ומערכת היחסים, שהייתה מאוד קרובה, מתערערת בין שניים מהאנשים החזקים בעולם. הביקורת שמאסק העביר מגיעה ברקע החלטת הבית הלבן לדחות את מומדותו של ג'ארד אייזקמן לראשות נאס"א, כאשר המיליארדר תחמך במועמדותו.
על פי הדיוווח, ההחלטה עוררה זעם במאסק, שהתלונן בפני מקורבים כי תרם מאות מיליוני דולרים כדי לסייע בבחירת טראמפ בקמפיין בשנה שעברה, רק כדי לראות את מועמדותו של אייזקמן מבוטלת, אמר אדם עם ידע ישיר בנושא. תסכולו של מאסק מהפרשה של נאס"א גרם לו להיות מוכן יותר לבקר בחריפות את הצעת החוק זאת על פי מקורבים אליו.

| צילום: רויטרס
בכיר בבית הלבן אמר שטראמפ לא היה מרוצה מהחלטתו של מאסק לתקוף את החקיקה, וציין כי הנשיא מבולבל מדוע מנכ"ל טסלה החליט להחריף את הביקורת, לאחר שעבד כל כך בשיתוף פעולה הדוק עם הנשיא במשך ארבעה חודשים. הבכיר אמר כי יועציו הבכירים של טראמפ הופתעו מהמתקפה האחרונה של מאסק.
כשנשאל האם טראמפ ומאסק ממשיכים לנהל מערכת יחסים חזקה, אמר גורם רשמי בבית הלבן שמוקדם מדי לומר. הגורם אמר שטראמפ יכול להיות סלחני, אך שהוא לא שוכח עלבונות כאלה.עוד לפני התקפותיו החריפות של המיליארדר על הצעת חוק המס, כמה מבעלי בריתו של טראמפ חששו שמאסק ירגיש חופשי יותר לבקר את הממשל לאחר שיעזוב את הבית הלבן.
