בניגוד לכל התחזיות, ובשנה של מלחמה, משרד הביטחון פרסם היום (רביעי) נתון חסר תקדים – ישראל שוברת שיא בייצוא הביטחוני עם כמעט 15 מיליארד דולרים לשנת 2024.
אחת הסיבות לכך שישראל הפכה למעצמה עולמית בתחום התעשיות הביטחוניות היא שכמעט כל מוצר שאנחנו מפתחים ומייצרים עובר מיד משדה הניסויים לשדה הקרב, כלומר כחול לבן זה לא רק איכותי, זה גם מוצר עם ניסיון, ולצערנו הרב עשיר מאוד.

הייצוא הביטחוני של ישראל חצה את רף ה-52 מיליארד שקלים
מוקדם יותר היום פורסם כי למרות הניסיונות של צרפת וספרד לייצר חרם על התעשיות הביטחוניות, משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2024 נשבר שיא כל הזמנים בייצוא הביטחוני של מדינת ישראל. מדובר ב-52 מיליארד שקל, גידול של כ-13% ביחס לשנה הקודמת.
מהנתונים אפשר ללמוד כי יותר ממחצית מהעסקאות הן בשווי של יותר מ- 100 מיליון דולר. כמו כן, 12 אחוז מהעסקות היו עם מדינות שעימן חתמנו בשנים האחרונות על "הסכמי אברהם", פרי ההסכם המבורך הזה שנקטע ב-7 באוקטובר.

רפאל תחשוף את המכוון החדש של מערכת "מגן אור" בתערוכה בפריז
54% מהעסקאות נחתמו עם מדינות אירופה, 23% עם מדינות באסיה ו-9% עם מדינות צפון אמריקה. בתוך 5 שנים השלים הייצוא הביטחוני הישראלי זינוק של יותר מ-100%. זהו תוצר ישיר של המלחמות בעולם שגרמו למדינות רבות להגדיל באופן ניכר את תקציב הרכש הביטחוני שלהן.
48% מהעסקות קשורות למוצר הטוב ביותר של התעשיות הביטחוניות, מערכות ההגנה האוויריות, ובראשן מערכת "החץ" בעסקה ענקית עם גרמניה. 8% למכ"מים ומוצרי לוויין וחלל, וכן גם כלי הטיס מכל הסוגים מקבלים נתח של 9 אחוזים, בעיקר רחפנים מטילים, וכלי טיס בלתי מאוישים לשימוש מודיעיני.

9% מהעסקאות הן על כלי רכב ממוגנים, כמו הרק"מ של חברת פלאסן מסאסא. בתחום החימושים אנחנו מוכרים רק 3 אחוז מהעסקאות, כאשר אחת העסקאות המדוברות בימים האחרונים זה עסקת טילי הספייק של רפאל.
