accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

קצינים בביקורת חריפה: "הפיקוד מנותק, הלוחמים משלמים בחייהם"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

ח סיון ה'תשפה (04.06.25)

25

4

like

1

dislike

בלעדי בחדשות 14: קצינים בכירים המובילים את הלחימה ברצועת עזה מתריעים מפני קיפאון מבצעי ונתק חמור בין השטח לבין הדרג הבכיר • לדבריהם, מאות כלים משוריינים נייחים, בעוד הלוחמים חשופים לאיומי טרור מתשתיות תת-קרקעיות: "מבזבזים את היתרון הטכנולוגי – וזה גובה מאיתנו מחיר דמים"


אנחנו בעיצומו של רצף אירועים קשים במיוחד בשבוע האחרון. לצערי, מה שאני רואה בשטח מדאיג מאוד: האויב לומד אותנו, מסתגל לדפוסי הפעולה שלנו – וזה קורה בגלל שהכוחות כמעט לא נעים. הסטטיות הזו הופכת אותם לפגיעים. אם פעם דיברנו על "קצב D9", היום זה כבר קצב של חילזון.

מבחינת נתונים: 420 חללים מתחילת המלחמה, מתוכם שישה רק במהלך מבצע 'מרכבות גדעון'. אלו מספרים כבדים מאוד – ובשטח מרגישים את זה היטב.

maximize-image
צילום: רויטרס

בימים האחרונים נשמעת ביקורת חריפה מתוך שורות הקצונה הבכירה המובילה את הלחימה ברצועת עזה. קצינים המשרתים בשטח מתריעים מפני נתק מתמשך בין קברניטי הצבא והממשלה לבין המציאות המבצעית, ומזהירים כי אופן ניהול המערכה גובה מחיר כבד בחיי לוחמים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News