אנחנו בעיצומו של רצף אירועים קשים במיוחד בשבוע האחרון. לצערי, מה שאני רואה בשטח מדאיג מאוד: האויב לומד אותנו, מסתגל לדפוסי הפעולה שלנו – וזה קורה בגלל שהכוחות כמעט לא נעים. הסטטיות הזו הופכת אותם לפגיעים. אם פעם דיברנו על "קצב D9", היום זה כבר קצב של חילזון.
מבחינת נתונים: 420 חללים מתחילת המלחמה, מתוכם שישה רק במהלך מבצע 'מרכבות גדעון'. אלו מספרים כבדים מאוד – ובשטח מרגישים את זה היטב.

בימים האחרונים נשמעת ביקורת חריפה מתוך שורות הקצונה הבכירה המובילה את הלחימה ברצועת עזה. קצינים המשרתים בשטח מתריעים מפני נתק מתמשך בין קברניטי הצבא והממשלה לבין המציאות המבצעית, ומזהירים כי אופן ניהול המערכה גובה מחיר כבד בחיי לוחמים.
