פרסמנו הערב (רביעי) ב"חדשות" עדות מפי גורם בחמאס עזה שמעיד כיצד השפיע מנגנון החלוקה החדש של הסיוע על הרצועה. לדבריו, הדבר הגדיל את ה כאוס ברצועה, הם היו רוצים לראות את אונר"א, למשל, חוזרת לחלק את המזון בעזה.
בדבריו של הגורם עדות למידת הפגיעה שהסב מנגנון החלוקה החדש ל ארגון הטרור העזתי, בריבונות שלו וביכולת לשלוט באוכלוסייה באמצעות המזון. להגדלת הכאוס
בעיני חמאס בעזה משמעות חיובית בעבור ישראל והיא שנמשכת הפגיעה והכרסום בריבונות ארגון הטרור ברצועה.
גורם בחמאס עזה לחדשות 14: "(מנגנון הסיוע החדש) גרם לדבר שלילי, הכאוס גדל, הסכסוכים והקושי גדלו, התרבו הגניבות, הרצח ומעשי השוד. כשאתה מדבר על חמאס בעזה היום המצב בעזה קשה יותר ממה שאתה מדמיין וכמות ההרס שיש, אני חושב שלא נשאר בו חמאס, לא פלגים ולא כלום, מצב של אסון. לנו אין קשר עם שום ארגון ואין ממשלה מאז ה-18.3 אין קשר ולא התקשרות ומזה 3 חודשים לא קיבלנו משכורת ולא כלום".
חשוב להדגיש כי יש לקחת את דבריו בפרופורציות: יש עדיין חמאס בעזה, יש עדיין כוח לוחם של ארגון הטרור ברצועה שגם גובה מאיתנו מחירים כבדים למרבה הכאב. עם זאת, יש בדברים הללו עדות למידת ההתפוררות של חמאס ברצועה, גם צבאית, ובעיקר מבחינה ממשלתית.
כשאנחנו שומעים מגורם בחמאס שהסיוע גרם לכאוס בעזה, וכשהוא אומר שהם היו רוצים לראות את אונר"א חוזרת לפעול ברצועה – המשמעות היא שהמנגנון החדש משיג את המטרה, כלומר: שולל מחמאס את היכולת לשלוט בחלוקת המזון. המשמעות היא – פגיעה חיובית בריבונות של חמאס ברצועה.
במקביל, ככל שעולה מהצד של חמאס ומשופרות חמאס בחו"ל – השיח סביב המשא ומתן נמשך ובמקביל גם התעקשות ארגון הטרור על תנאיו המרכזיים: "כל הסכם שלא יבטיח את סוף המלחמה לא יהיה מקובל על חמאס", אמר בכיר חמאס באסם נעים ביממה שחלפה.
