נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסר הערב (רביעי) כי סיים שיחת טלפון בת שעה ו-15 דקות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלכה דנו השניים בהתפתחויות באוקראינה ובאיראן. לדבריו, השיחה כללה התייחסות למתקפה שביצעה אוקראינה נגד מטוסי רוסיה העוגנים, וכן למתקפות נוספות משני הצדדים. טראמפ הדגיש כי "זו הייתה שיחה טובה, אך לא שיחה שתוביל לשלום מיידי".

עוד מסר כי פוטין הצהיר בנחרצות על כוונתו להגיב למתקפה האחרונה על שדות התעופה הרוסיים. לצד זאת, השניים דנו בהתנהלותה של איראן, שלדברי טראמפ "מתעכבת בקבלת החלטה קריטית בנוגע לנשק גרעיני". הוא הבהיר כי הביע בפני פוטין את עמדתו הנחרצת לפיה "איראן לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני", והוסיף: "אני מאמין שהיינו מסכימים על כך".
לטענת טראמפ, הנשיא פוטין הציע להשתתף בדיונים מול איראן ואולי אף לסייע בקידום פתרון מהיר למשבר. "לדעתנו, הזמן אוזל, ואיראן תצטרך לספק תשובה סופית בתוך זמן קצר מאוד", סיכם.
