בסרטון דרמטי שפורסם הלילה (בין שלישי לרביעי) בעמוד הפייסבוק של ארגון "הכוחות העממיים", קורא ראש הארגון יאסר אבו שבאב לפלשתינים ממזרח רפיח לשוב לבתיהם: "אנו קוראים למשפחות האזור המזרחי של רפיח ולאנשיו, לשוב לבתיהם הבטוחים, באזור שבו מסופקים תרופות, מזון, מגורים נאותים וביטחון".
בהמשך הסרטון, התחלף קולו של יאסר בקריינות שתקפה את חמאס. לטענת אנשיו של אבו שבאב, ממשל חמאס איבד את הלגיטימיות שלו, במיוחד מאז ההפגנות הספונטניות נגדו. "(ממשלת חמאס) אינה רוצה שאף אזור ישתחרר מהדיכוי שלה", נטען בסרטון, "היא רוצה שהסיוע ימשיך להיגזל בשם העם שהיא הובילה לאבדון ולהרס, בלי להתחשב בזכותו הבסיסית לחיים בשלום ובביטחון".

חמוש עזתי בשירות ישראל? הכירו את יאסר אבו שבאב
עוד נטען כי אזורים נרחבים במזרח רפיח "טוהרו", וכעת נמצאות שם מאות משפחות ש"תומכות במסר" של ארגון "הכוחות העממיים". אבו שבאב הדגיש כי כוחותיו פועלים בתיאום עם מה שהוא מכנה "השלטון הלגיטימי הפלשתיני" – מונח המשמש לרוב כדי לתאר את אש"ף והרשות הפלשתינית. באותה נשימה הוא ציין כי מתקיים תיאום עם "גורמים לגיטימיים" נוספים, רמיזה שייתכן ומתייחסת גם לשיתוף פעולה עם ישראל.
"הימצאותנו באזור שנמצא תחת פיקוח של הצבא הישראלי היא אינה בחירה", נטען בסרטון, "אלא הכרח הומניטרי, כדי להגן על המשפחות ולאבטח את שיירות הסיוע והמשלחות הבינלאומיות".
ישראל מגייסת לכאורה גורמים עזתים כדי לנטרל את חמאס, עכשיו ניתן רק לחכות ולראות האם הניסיון הזה יעלה יפה, ואם בכלל יש אפשרות לנתק את חמאס מרצועת עזה שכל כך מזוהה עם ארגון הטרור.
