לאור יום ובאישון לילה, חקלאים ברחבי ישראל סופגים פשיטות, גניבות והשחתות באלפי שקלים. הפשיעה החקלאית, היא אחת התופעות השקטות אך ההרסניות במדינה, מאיימת על ביטחון המזון של כולנו, והמענה? חלקי בלבד.
החקלאים מתארים את הפריצות והגניבות הכמעט יום יומיות לשטחם – מגיעים חותכים את הגדר ומעמיסים יבול מכל הבא ליד.

לפי נתוני הלמ״ס ומשרד החקלאות בשנת 2024 נרשמה עלייה חדה ב-43 אחוז לעומת 2023. מדובר ב-1,032 תיקים שנפתחו על פשיעה חקלאית – גניבת ציוד, קטיף בלתי חוקי, השחתת יבול וחדירה לשטחים פרטיים. הדבר מעיד על אוזלת היד של משטרת ישראל ומג״ב בעניין.

הנזק הכלכלי עומד על מאות מיליוני שקלים. באזורים מסוימים, בדרום, בעמק יזרעאל והגליל, הפשיעה הפכה לשגרת לילה. החקלאים חסרי אונים ומרגישים כי רשויות האכיפה מפקירים אותם בשטח. הדבר הכי חשוב והכי עצוב שהחקלאים, משתפים שישנה היתכנות לרושש אותם כלכלית ולהפקיר את השטח בידי עברייני קרקעות.

האופטימיות הזהירה שיש בקרב החקלאים ניכרת לעתיד טוב יותר לצד ביטחון ומשמר כפרי וששנת 2025 תסתכם בירידה חדה בפשיעה. פנינו למשטרה לקבל תגובה על הטענות של החקלאים ועל האירועים הקשים שהם חווים אבל במשטרת ישראל שאמונה על החוק בחרו להתעלם.
העלייה החדה בנתונים מצביעה כי במשטרת ישראל במחוז הצפון בפיקודו של ניצב מאיר אליהו אין שליטה ומשילות על הפשיעה החקלאית ברחבי הצפון והחקלאים סובלים מאוד. חקלאי מגיע להגיש תלונה ומבעד לחלון רואה את הגנב משתחרר מתחנה המשטרה.
