שגרירות ארצות הברית במקסיקו התריעה כי תיירים אמריקנים נחטפו לאחר שהכירו את חוטפיהם דרך אפליקציות היכרות, כך לפי דיווח של הערוץ האמריקני usatoday. לפי הודעה שפורסמה ב-2 ביוני על ידי הקונסוליה הכללית בגוודלחרה, מקרים מאומתים של חטיפה התרחשו בערים פוארטו ויארטה שבמדינת חליסקו ונואבו נאיאריט במדינת נאיאריט – שני יעדי נופש פופולריים במקסיקו.
במקרים מסוימים, כך נמסר, בני משפחותיהם של החטופים בארה"ב נסחטו בסכומי כסף גדולים כדי לשחררם. השגרירות הדגישה כי האלימות הזו אינה מוגבלת לאזור גאוגרפי אחד ונפוצה בכל רחבי מקסיקו.

בהודעה נקראו תיירים לנהוג במשנה זהירות במפגשים עם זרים, להיפגש רק במקומות ציבוריים ולהימנע ממקומות מבודדים כגון בתים פרטיים או חדרי מלון.
משרד החוץ האמריקני פרסם אזהרת מסע למקסיקו: מדינת חליסקו סווגה תחת רמת אזהרה 3 – "לשקול מחדש את הנסיעה" בשל פשיעה וחטיפות, בעוד נאיאריט סווגה ברמה 2 – "לנהוג בזהירות מוגברת".
