accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: מתוך ערוץ 14

מרגש: ניצלו מהטבח - וקראו לבנם על שם החייל שהציל אותם

דביר כהן

דביר כהן

ח סיון ה'תשפה (04.06.25)

8

4

like

0

dislike

איתי ומורן שאבי, ניצולי הטבח בבארי, קראו לבנם בר שביט, על שם אחד החיילים שהציל אותם בשבעה באוקטובר - ואף שימש כסנדק בברית • הזוג הסביר את ההחלטה: "הוא היה הקול האנושי הזה שאמר: 'אתם בטוחים' - במילים האלה"


ניצולי הטבח בבארי, איתי ומורן שאבי, קראו לבנם בר שביט, על שם אחד החיילים שהציל אותם בשבעה באוקטובר – ואף שימש כסנדק בברית. הזוג הסביר היום (רביעי) לאמיר איבגי על הרקע להחלטה: "הוא היה הקול האנושי הזה שאמר: 'אתם בטוחים' – במילים האלה. אנחנו פה, אתם בטוחים".

"זה לא שרק הוא הציל אותנו", הבהירה מורן, "תמיד כאילו אומרים מי הציל אותנו, אבל זה לא רק הוא, היו שם המון המון אנשים. פשוט משהו בקול שלו, באנושיות שלו, בזמן הזה שכבר ראינו את הכל שחור והכל היה ייאוש – אני פשוט זוכרת אותי בשנייה שהוא אומר את זה, מצליחה לנשום שוב מחדש".

maximize-image
קיבוץ בארי אחרי השבעה באוקטובר | צילום: פלאש 90

לדבריה, מורן הבינה בשלב הזה שכוחות החילוץ נמצאים במרחק מהם – "ועדיין אני יודעת שהם פה ואנחנו בטוחים. וזהו, ומגיע לו שנקרא לילד שלנו על שמו. אנחנו רוצים להשאיר את האנושיות הזאת". אתמול נערכה הברית בקיבוץ המשתקם, ואותו חייל, כאמור, שימש כסנדק לילד שנקרא על שמו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News