שר החוץ האיראני, עבאס ארקאצ׳י, התייחס היום (רביעי) בחשבון ה-X שלו להצעה של ארצות הברית להסכם גרעין והכריז: "בלי העשרה – אין עסקה", זאת לאחר שהמנהיג העליון הצהיר כי היא "נוגדת ב-100% את עיקרון הכוח שלנו".
לדבריו, "יש סיבה לכך שרק מעט מדינות שולטות ביכולת לתדלק כורים גרעיניים. מלבד משאבים כספיים משמעותיים וחזון פוליטי, נדרש בסיס תעשייתי איתן ומכלול טכנולוגי-אקדמי שיכול לייצר את משאבי האנוש והידע הדרושים".

ארקאצ׳י הוסיף כי איראן שילמה ביוקר על יכולות אלה, והתייחס למדענים ולפועלים שסייעו למטרת הרפובליקה: "אין תרחיש שבו נוותר על הפטריוטים שהגשימו את חלומנו".
בתוך כך, אתמול בכיר איראני תקף את ההצעה האמריקנית להסכם גרעין ומסר ל־CNN כי מדובר בנוסח "בלתי קוהרנטי, לא מציאותי ועמוס בדרישות מופרזות". לדבריו, "העובדה שהאמריקנים משנים את עמדותיהם כל הזמן היא המכשול המרכזי להצלחת השיחות – וכעת זה קשה מאי פעם".
