בריאיון שפורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס חשף שר הביטחון הטורקי יאסר גולר כי מתנהלות שיחות בין טורקיה לישראל כדי למנוע תקריות צבאיות בסוריה.
הדבר מגיע לאחר שאתמול שוגר לראשונה מאז נפילת משטר אסד טיל לעבר שטח ישראל, ובעקבותיו ישראל תקפה בסוריה. לדבריו, טורקיה וישראל מנהלות מו"מ להפסקת "הסכסוך". הוא ציין כי טורקיה מאמנת ומייעצת לכוחות המזוינים של סוריה: "התחלנו לספק שירותי אימונים וייעוץ צבאיים, תוך נקיטת צעדים להגדלת יכולת ההגנה של סוריה". הוא הוסיף כי אין לטורקיה כוונה לסגת בקרוב משטח המדינה.

השיגורים מסוריה: צה"ל משיב בירי ארטילרי, אזעקת שווא בגליל
בעניין נסיגת 20,000 החיילים הטורקים משטח סוריה, אמר גולר: "ניתן להעריך זאת מחדש רק כאשר סוריה תשיג שלום ויציבות, כאשר איום הטרור באזור יוסר לחלוטין, כאשר ביטחון הגבולות שלנו יובטח במלואו, וכאשר תתבצע שובם המכובד של האנשים שנאלצו להימלט", אמר.
גולר תיאר את השיחות כ"פגישות ברמה הטכנית כדי לבסס מנגנון ביטול סכסוכים ולמנוע אירועים לא רצויים". הוא הוסיף: "מאמצינו להקים קו זה ולהפוך אותו לפעיל במלואו נמשכים. עם זאת, אסור לשכוח שמנגנון ביטול הסכסוכים אינו נורמליזציה", אמר.
