נתוני הלמ"ס שפורסמו היום (רביעי) לרגל יום איכות הסביבה מצביעים על תמונה מדאיגה: ישראל מדורגת במקום ה-26 מתוך 29 מדינות ה-OECD בשיעור מחזור הפסולת – רק 24.3% מהפסולת ברשויות המקומיות הועברו למחזור, לעומת ממוצע של 57.1% במדינות הארגון.
בשנת 2023 נאספו בישראל 6.26 מיליון טון פסולת ביתית – כ-645 קילוגרם לנפש. רק כרבע מהפסולת הועברה למחזור, בעיקר חומר אורגני ונייר. הערים באר שבע, בת ים, חולון, ירושלים ורמת גן הובילו באחוזי מחזור מבין הערים הגדולות.

במקביל, 25.4% מהציבור דיווחו שזיהום האוויר מפריע להם באזור מגוריהם, ו-30.9% ציינו רעש סביבתי כמטרד. רמת גן בלטה עם אחוז גבוה של תושבים הסובלים מרעש – כ-44%.
מהעבר השני, נרשמה ירידה דרמטית בזיהום האוויר מאז שנת 2000: ירידה של 93% בפליטת גופרית דו-חמצנית, 88% בעופרת ו-65% בפחמן חד-חמצני. הירידה נובעת בעיקר ממעבר לשימוש בגז טבעי בתחבורה ובייצור חשמל.
עם זאת, פליטות מגזים לתעשיית קירור ומיזוג עלו ב-84.6%, והפליטות מהטמנת פסולת זינקו ב-42.9%. בניסיון להתמודד עם משבר האקלים, הוציא המגזר הציבורי בשנת 2022, 18.3 מיליארד ש"ח על הגנה על הסביבה, בעיקר לטיפול בפסולת, בשפכים ולשמירה על טבע ונוף.
