בהמשך לאיומים אמש ולאחר שהפגישה עם אדלשטיין הסתיימה ללא תוצאות, הודיעו הבוקר מביתו של מנהיג 'דגל התורה' הרב לנדו כי הוא הורה לחברי הכנסת של דגל התורה לפעול לפיזור הכנסת.
ההליך צפוי להתחיל ברביעי הבא ועד אז ייעשו בפעם המי יודע כמה, ניסיונות להחיות את האירוע. גם בבתי הרבנים לא שוררת תמימות דעים ויש שדוגלים בפרישה חלקית מהממשלה אך לא בהליכה לבחירות – סטייל פרישת בן גביר.

בסביבת נתניהו עדיין משדרים שליטה במצב, נתניהו ממשיך לו"ז כרגיל וטרם כינס פגישות בהולות: "נמשיך את המגעים. החרדים חייבים לגלות אחריות, אדלשטיין גם".
צודקים השואלים, התוהים והאומרים כי אין כל היגיון במהלך הזה, אך במפלגות החרדיות מסבירים כי 'אי אפשר' להישאר בממשלה שלא הביאה אף הישג לחרדים. גורם חרדי בכיר אומר לי הבוקר: "נכון, אמנם כי בג"ץ והיועמ"שית דרדרו אותנו לכאן, אבל אנחנו מאשימים את נתניהו במריחה שלו ובחוסר קבלת ההחלטות שלו. להזכירך כי 'חוק יסוד לימוד תורה' או לחילופין הסדרת הגיוס אמור היה להיות מחוקק לפי ההסכם הקואליציוני עוד לפני תקציב 23. האשמים תמיד משתנים, הסיבות תמיד מוצדקות".

הרב לנדו הורה לחברי דגל התורה לתמוך בפיזור הכנסת
מבחינת הדינמיקה, אמרנו כבר מספר פעמים כי טבעם של אולטימטומים ואיומים שבסוף גוררים את בעליהם לכדי מימוש וגם ה'תחרות' בין המפלגות מי מיליטנטי יותר ו'דואג' לבוחריו, מה שהוביל במעלה הדרך להחרפת הרטוריקה והאילוץ לנקוט בצעד ממשי לאחר סדרה אינסופית של איומי סרק ודד ליין שנדחה שוב ושוב.
בפוליטיקה כמו בספורט – עד שזה לא נגמר זה לא נגמר.
