accessibility-icon
share-icon
ההרס בגבעות אור מאיר

הרס בבנימין: תושב התבצר בביתו - כמאה שוטרים כיתרו את הגבעה

רבקה שורק

רבקה שורק

ח סיון ה'תשפה (04.06.25)

9

1

like

1

dislike

כ־100 שוטרים ופקחי המנהל האזרחי, בליווי כלים כבדים, פשטו לפנות בוקר על גבעת אור מאיר בבנימין והחלו בהריסת מבנים, בהם בית משפחה שמתגוררת במקום • תושב התבצר במתקן מברזל ובטון בניסיון לעכב את הפינוי • צו שטח צבאי סגור הוטל על האזור לחודש ימים


כ-100 שוטרים ופקחי המנהל האזרחי מלווים בכלים כבדים פשטו סמוך לשעה 4 לפנות בוקר על גבעת אור מאיר בבנימין הסמוכה לעפרה, והחלו בכיתור בתי הגבעה לקראת הריסתם, כך לדברי המתיישבים.

בין המבנים המיועדים להריסה – ביתה של משפחה המתגוררת במקום, שם מתבצר תושב במתקן מיוחד מברזל ובטון במטרה לעכב את ההרס. בשעה זו מנסים הכוחות בשטח לפרוץ את המתקן כדי להמשיך בהריסת הבית.

maximize-image
הרס נוסף שהתרחש בגבעת אור מאיר | צילום: ללא

חרף האירועים החמורים שהתרחשו במהלך הפינויים הקודמים בהם נגנבו חפצי ערך ותחמושת ברישיון בידי פועלים ערבים, הביא גם הפעם המנהל האזרחי עובדי קבלן ערבים כדי לפנות את רכוש התושבים ולסייע במלאכת ההרס. במקביל, הטיל מפקד אוגדת איו"ש יקי דולף צו שטח צבאי סגור על אור מאיר למשך חודש תמים, כדי למנוע נוכחות יהודית בשטח.

בגבעה מתגוררים כיום משפחה וגרעין של נערים שפועלים לפיתוח המקום, ומגדלים עדר צאן שחולש על שטח של כ5000 דונמים באזור. לפני כחצי שנה חוותה הגבעה 2 הרעלות של עדר הצאן מצד פורעים ערבים בכפר דיר דבוואן שלא נעצרו עד היום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News