המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית עלי חמינאי הביע היום (רביעי) את התנגדותו להצעה לעסקת גרעין של ארצות הברית, והדגיש כי היא "נוגדת ב-100% את עיקרון הכוח שלנו".
לדבריו, הדרישה מנוגדת לאינטרס האיראני, שכן איראן לא תוותר על יכולת העשרת האורניום – והבהיר כי ללא יכולת זו, תוכנית הגרעין של איראן תהיה "חסרת ערך": "מי אתם שתגידו לטהראן אם היא יכולה שיהיה לה תוכנית גרעין או לא?", פנה לארצות הברית.

"המדינות היהירות, בראשן ארה"ב וישראל, הובילו את הקונספירציות נגד ארצנו" הוסיף חמינאי, "מעשי העוינות נגד המשטר האיסלאמי נמשכים מאז ניצחון המהפכה ועד היום. אנחנו נמשיך לחזק את היכולות הלאומיות הכוללות שלנו".
בתוך כך, אתמול בכיר איראני תקף את ההצעה האמריקנית להסכם גרעין ומסר ל־CNN כי מדובר בנוסח "בלתי קוהרנטי, לא מציאותי ועמוס בדרישות מופרזות". לדבריו, "העובדה שהאמריקנים משנים את עמדותיהם כל הזמן היא המכשול המרכזי להצלחת השיחות – וכעת זה קשה מאי פעם".
