שוב אזעקות שהופעלו באזורים נרחבים בארץ הפריעו לשגרת חיים של אזרחים ישראלים רבים. שתי רקטות ששוגרו מסוריה לראשונה מאז נפילת משטר אסד הפעילו התרעות צבע אדום בחספין ורמת מגשימים שברמת הגולן.
דקות לאחר מכן, במערכת הביטחון זיהו שיגור על ידי ארגון הטרור של החות'ים בתימן. בעקבות כך הופעלו אזעקות בירושלים, דן, שרון, לכיש, השפלה, ירקון, שפלת יהודה, יהודה, שומרון ואזרחים רבים נאלצו להימלט למרחבים מוגנים בשעת הערב המאוחרת.

עד כה לא דווח על נפגעים בעקבות השיגורים, הטיל מתימן יורט וכך גם השיגור מסוריה. בתגובה לירי מסוריה כוחותינו משיבים כרגע באש ארטילרית בלבד. בהמשך הופעלו גם באזור נצרת אזעקות בהפעלה ידנית ולא אוטומטית – הסיבה לכך נבדקת.
שוטּרי מחוז צפון מנהלים כעת סריקות מבצעיות בגזרה בהתאם לדיווחים למוקד 100, על מנת לאתר ולבודד זירות נפילה ככל שישנן על מנת לסייע לציבור. כרגע ישנו דיווח מהמשטרה על רסיס שנפל על בית ברח' עגור במכבים ועל רסיס על בכביש ברחוב צאלון במודיעין-מכבים-רעות.

כאמור, מאז נפילת משטר אסד בדצמבר האחרון לא בוצע שיגור מסוריה לעבר ישראל. הוא קרס כאשר כאשר השלימו כוחות האופוזיציה הסורית את השתלטותם על הערים המרכזיות בסוריה ועל עיר הבירה דמשק, במתקפת הפתע שבה פתחו.
לאחר נפילת המשטר, פתח צה"ל במבצע חץ הבשן שבמהלכו השתלט על עמדות אסטרטגיות בחרמון הסורי, תפס את אזור החיץ בגבול ישראל-סוריה, והשמיד מהאוויר ומהים מעל 70% מיכולותיו של הצבא הסורי, כולל מטוסי קרב, מטוסי תובלה, מסוקים, סוללות הגנה אוויריות, טילי קרקע-קרקע, טנקים, ספינות קרב וכלי שיט נוספים, מפעלי טילים, מפעלי אמל"ח, מחסני נשק ומפעלי חקר ופיתוח נשק כימי.

במהלך המבצע השתתפו כ-350 מטוסי קרב שתקפו 320 מטרות שונות בשטח סוריה בתוך יומיים בלבד. לאורך המבצע כבש צה"ל אזורים בהם לא היה מאז מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. בפברואר האחרון ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו דרש כי יהיה פירוז מלא מדרום לדמשק של כוחות הצבא הסורי החופשי והמיליציות שבברית איתם.
