קרוליין לאביט, דוברת הבית הלבן, נאמה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בארצות הברית, ובדבריה היא לא הכחישה את דיווח באתר האמריקאי "אקסיוס" בו נטען כי בהצעה שהעבירה ארה"ב לאיראן במסגרת המשא ומתן בעניין הגרעין, הרפובליקה האסלאמית לא תתחייב להפסיק את העשרת האורניום.
אמש, כזכור, דווח ב"אקסיוס" כי ההצעה האמריקאית לאיראן לא כוללת את פירוק כלל מתקני הגרעין של המדינה, ולפיה אף תאפשר העשרה של אורניום לרמה נמוכה של 3% על אדמת הרפובליקה האסלאמית למשך פרק זמן שיוסכם במשא ומתן בין המדינות.

טראמפ: "במסגרת הסכם עם איראן לא נאפשר שום העשרת אורניום"
דונלד טראמפ ,התייחס לדיווח בפוסט שפרסם ברשת החברתית truth social – והבהיר בניגוד לדיווח: "העולם היה צריך לעצור את איראן מזמן מ"להעשיר". במסגרת ההסכם הפוטנציאלי שלנו – לא נאפשר שום העשרת אורניום!".
למרות הצהרתו של טראמפ ברשת החברתית שבבעלותו, נראה כי דוברת הבית הלבן לא מכחישה באופן מוחלט את הדיווח, אך מדגישה: "הנשיא הבהיר את עמדתו בנושא אמש. למעשה, זה לא יכול להיות ברור יותר, ואני חוזרת ואומרת שזו עמדתו. השליח המיוחד וויטקוף שלח הצעה מפורטת ומקובלת מאוד למשטר האיראני, אותה הנשיא מקווה שיקבלו. ואם לא, הם יתמודדו עם השלכות חמורות".
