accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות הבית הלבן

הבית הלבן לא מכחיש: ייתכן שאיראן תוכל להמשיך להעשיר אורניום

מיכל בקשי

מיכל בקשי

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

7

8

like

1

dislike

בנאומה במסיבת עיתונאים, דוברת הבית הלבן קרוליין לאביט לא הכחישה את הדיווח לפיו ההצעה האמריקאית לאיראן מאפשרת את המשך העשרת האורניום, אך לרמה נמוכה של 3% • זאת לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכחיש באופן נחרץ את הדיווח באופן מוחלט: "העולם היה צריך לעצור את איראן מזמן מ"להעשיר". במסגרת ההסכם הפוטנציאלי שלנו – לא נאפשר שום העשרת אורניום!"


קרוליין לאביט, דוברת הבית הלבן, נאמה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בארצות הברית, ובדבריה היא לא הכחישה את דיווח באתר האמריקאי "אקסיוס" בו נטען כי בהצעה שהעבירה ארה"ב לאיראן במסגרת המשא ומתן בעניין הגרעין, הרפובליקה האסלאמית לא תתחייב להפסיק את העשרת האורניום.

אמש, כזכור, דווח ב"אקסיוס" כי ההצעה האמריקאית לאיראן לא כוללת את פירוק כלל מתקני הגרעין של המדינה, ולפיה אף תאפשר העשרה של אורניום לרמה נמוכה של 3% על אדמת הרפובליקה האסלאמית למשך פרק זמן שיוסכם במשא ומתן בין המדינות.

טראמפ: "במסגרת הסכם עם איראן לא נאפשר שום העשרת אורניום"

טראמפ: "במסגרת הסכם עם איראן לא נאפשר שום העשרת אורניום"

27
03.06.25|אברהם לנדסברג

דונלד טראמפ ,התייחס לדיווח בפוסט שפרסם ברשת החברתית truth social – והבהיר בניגוד לדיווח: "העולם היה צריך לעצור את איראן מזמן מ"להעשיר". במסגרת ההסכם הפוטנציאלי שלנו – לא נאפשר שום העשרת אורניום!".

למרות הצהרתו של טראמפ ברשת החברתית שבבעלותו, נראה כי דוברת הבית הלבן לא מכחישה באופן מוחלט את הדיווח, אך מדגישה: "הנשיא הבהיר את עמדתו בנושא אמש. למעשה, זה לא יכול להיות ברור יותר, ואני חוזרת ואומרת שזו עמדתו. השליח המיוחד וויטקוף שלח הצעה מפורטת ומקובלת מאוד למשטר האיראני, אותה הנשיא מקווה שיקבלו. ואם לא, הם יתמודדו עם השלכות חמורות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News