המזרחן יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון טען הערב (שלישי) בריאיון בתוכנית "שבע" כי ישנו חשד חמור לשחיתות בחלוקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה במעורבות גורמים ישראלים.
"הרשות הפלשתינית מעורבת בהכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, מכיוון שהסחורות מגיעות מסוחרים פלשתינים", אמר בן מנחם, "פנו אליי כמה סוחרים פלשתינים בימים האחרונים, ואמרו לי – אין לך מושג איזה שחיתויות קיימות. כספים גדולים הקשורים להכנסת הסחורות לרצועת עזה במעורבות לא רק של הרשות הפלשתינית, אלא גם במעורבות גורמים ישראלים בכירים".

המזרחן הוסיף כי הוא מוכן למסור את המידע הזה רק לרמטכ"ל, מכיוון שמדובר לטענתו ב"מידע מאוד מאוד רגיש". המגישה יערה זרד שאלה באיזה מובן יש שם שחיתויות מתוך גורמים ישראלים והחוקר הבכיר ענה: "הסוחרים הפלשתינים שמספקים מזון – זה צריך להגיע לרצועת עזה, אז זה צריך להגיע דרך ערוצים ישראלים. אני לא רוצה לנקוב פה בשמות. הצינורות האלה (של העברת הסיוע והכספים) מושחתים לפי הטענות של אותם גורמים פלשתינים".
"מי ששומע את השידור הזה, בבקשה מוזמן לפנות אליי בערוצים דיסקרטיים, אני אתן לו את כל המידע הזה. אני חושב שיש פה דברים שמתנהלים מאחורי הקלעים שהם לא בסדר ומזיקים למדינת ישראל", הוסיף, "הרשות הפלשתינית היא גוף מושחת, ואסור לתת לה שום דריסת רגל ברצועת עזה, והיא בטח, היא מעודדת טרור ומשלמת משכורות למחבלים, והסיפור הוא ידוע. בפנינו, בפני מדינת ישראל, לטעמי, יש שתי אופציות. האופציה היחידה היא ממשל צבאי ברצועת עזה אחרי כיבושה המלא, ויישום תוכנית ההגירה של טראמפ. מעבר לזה, כל תוכנית אחרת, לדעתי, לא תצלח".
