accessibility-icon
share-icon
חדשות 14

בצל אובדן השליטה של חמאס: הפורום הביטחוני המסווג שהקים כ"ץ

נועם אמיר

נועם אמיר

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

11

5

like

0

dislike

בצל איבוד השליטה של חמאס על האוכלוסייה ברצועה, הוקם לאחרונה פורום מדיני ביטחוני מיוחד לגיבוש אסטרטגיה לפירוק ארגון הטרור חמאס, הכוללת לכאורה גם צעדים שלא ננקטו עד כה • בהערכת המצב שהוצגה בדיון הסגור דווח על משבר משילות עמוק בעקבות מודל חלוקת הסיוע החדש


בצל איבוד השליטה של חמאס על האוכלוסייה ברצועה ולצד הלחימה העצימה של כוחותינו בגזרה, אנחנו חושפים הערב (שלישי) לראשונה על הקמת פורום מדיני ביטחוני חדש בשם התארגנות בין-זרועית שייעודה בניית אסטרטגיה למיטוט ארגון הטרור חמאס.

הפורום המיוחד הוקם לאחרונה בראשות שר הביטחון ישראל כ"ץ, כאשר מדובר בפורום מסווג שבו נדרשים משתתפיו לחתום על טופס שומר סוד. בפורום חברים: שר הביטחון ישראל כ"ץ, שר החוץ גדעון סער, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, השר זאב אלקין, מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, מתפ"ש, ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

פסע מקריסה מוחלטת: חמאס מבקש עזרה להשתלט על "הכאוס" בעזה

פסע מקריסה מוחלטת: חמאס מבקש עזרה להשתלט על "הכאוס" בעזה

16
01.06.25|מיכל בקשי

בפועל הפורום בונה מנגנון שכולל מתן מענה לסוגיות משפטיות, אזרחיות וביטחוניות כאשר הכל מתכנס למטרה אחת: פירוק מנגנוני השליטה של חמאס. בדיון הראשון הוחלט כבר על קידום שורה של צעדים.

יש לציין כי לפורום הוצגו מספר הערכות ביטחוניות, לפיהן: חמאס מתחיל לאבד שליטה על האוכלוסייה, רואים השפעה ישירה על חסימת הפעילות הכלכלית של חמאס ומערכת הביטחון מדווחת על משבר משילות עמוק בעקבות מודל חלוקת הסיוע החדש. כמו כן, חלק מהנוכחים מעידים שצריך פעולות יותר אגרסיביות נגד ארגוני הטרור ולכן הוחלט להביא הצעות לדיון הבא.

שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר בדיון הסגור: "לצד המחויבות להשגת כל החטופים, מיטוט שלטון חמאס הוא יעד אסטרטגי עליון שמדינת ישראל מחויבת להשיג. נמשיך לפעול בעוצמה כדי לפרק את תשתיות הטרור, לשחרר את החטופים ולהבטיח מציאות ביטחונית חדשה לתושבי הדרום ולמדינת ישראל כולה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News