accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: "כמעט כל בית שני ברצועה ממולכד"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

54

10

like

4

dislike

דובר צה"ל התייחס בהצהרה שנתן לתקשורת לפעולות צה"ל בעזה • בין היתר, דיבר תת אלוף דפרין על הסיוע ההומניטרי לרצועה, על המלחמה בארגון הטרור חמאס ועל עלילות הדם נגד חיילנו • לסיכום, הבהיר דפרין: "חמאס ישלם מחיר על סרבנותו"


דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין התייחס הערב (שלישי) בהצהרה שנתן לתקשורת לפעולות צה"ל בעזה, להמשך מבצע מרכבות גדעון ולהשבת החטופים. בין היתר, הבהיר דפרין כי ארגון הטרור ישלם מחיר על סרבנותו.

בחלק הראשון של ההצהרה, התייחס תת אלוף אפי דפרין לאירוע הקשה בו נהרגו שלושה לוחמי חטיבת גבעתי: "במהלך פעילות מבצעית במרחב ג'באליה, כוח הלוחמים נפגע ממטען חבלה שהוטמן על ידי המחבלים. פיר המנהרה ממנו יצאו המחבלים, היא מנהרה פעילה המשמשת לטרור".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"כמעט כל בית שני ממולכד, ומכיל פיר מנהרה", מבהיר דפרין, "אנחנו הורסים את המבנים האלו. לא לשם הרס – כל מבנה כזה שנהרס מהווה איום מבצעי. על כוחותינו. במהלך החג הורחב התימרון הקרקעי בעזה למרחבים נוספים. אנחנו מטהרים שטחים מתשתיות טרור ומחבלים".

לאחר מכן, הסביר דובר צה"ל כי כרגע מתמרנות בעזה 5 אוגדות של הצבא, ומבהיר: "הלחימה מתקדמת בהתאם לאופי הפעולה הנוכחית – הכוחות מתמקדים בטיהור השטח, ולא מאפשרים לחמאס לחזור לנקודות שטוהרו".

maximize-image
images-count2+
לוחמי גבעתי בפעילות ברצועת עזה |

"לצד הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים על חמאס, האחיזה השילטונית שלו הולכת ונסדקת", מבהיר דפרין. לאחר מכן, התייחס לאירוע נוסף ברצועה – הסיוע ההומנטירי: "חלוקת המזון, באופן הזה, פוגעת בחמאס ופוגעת במשילותו. מדי יום מחולקות עשרות אלפי חבילות מזון ישירות לתושבים בעזה, צה"ל וישראל עושים את שנדרש. מכאן – האחריות לחלוקה היא של האו"ם".

"אנחנו עושים כל אשר נדרש כדי לאבטח את חלוקת המזון, ולוודא שחלוקת המזון לא תגיע לידי חמאס", אומר דפרין, "התושבים בעזה מבינים: חמאס לא דואג להם, אלא מנסה למנוע מהם את הסיוע. חמאס מבין את האיום – ופועל באלימות, משבש את הסיוע ואף ניתן לראות חמושים מטעמו שיורים לעבר אזרחים".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"חמאס מאבד שליטה על האוכלוסיה וממשיך לפעול כלפי התושבים שלו בטרור, אלימות והרג", אומר דפרין. "ארגון הטרור מפיץ מידע שקרי, אותו מעודדים אמצעי התקשורת הבינלאומי ללא כל עימות: השבוע נטען כי צה"ל ירה לעבר אזרחים במרחב חלוקת הסיוע, זהו דיווח שקרי לחלוטין – המהדהד תעמולה של ארגון הטרור".

"חמאס ישלם מחיר על סרבנותו", סיכם דפרין, "אנחנו ממשיכים ומגבירים את הלחימה. נרחיב את התמרון למרחבים נוספים – בדרום הרצועה ובצפונה. נמשיך לפעול עד ליצירת התנאים להשבת החטופות והחטופים ולהכרעת החמאס".

עקבו אחרינו גם ב-Google News