אלוף-משנה במילואים חזי נחמה, התראיין היום (שלישי) בתוכנית "האולפן הפתוח" וקרא לשינוי מהותי באסטרטגיית הלחימה ברצועת עזה. לדבריו, השליטה על הסיוע ההומניטרי והמעבר לכיבוש שטח הם צעדים חיוביים, אך לא מספיקים להכרעת חמאס.
"כל עוד האוכלוסייה יכולה לחזור למרחבים שבהם חמאס נמצא, הוא ימשיך לשלוט בסיוע ולמכור אותו", אמר נחמה. הוא הציע הטלת מצור מלא על מרחבי הלחימה, כולל סגירת אספקת המים מישראל לעזה, ופינוי מלא של האוכלוסייה מאזורי הקרבות".

הוא מתח ביקורת על מתאם פעולות הממשלה בשטחים והייעוץ המשפטי, שלטענתו מחמירים יתר על המידה ומסכנים חיי חיילים, למרות חוות דעת משפטית התומכת במצור מלא תחת תנאים מסוימים.
"אנחנו בפורום המפקדים והלוחמים במילואים הוצאנו כבר לפני כמעט שנה חוות דעת משפטית שנכתבה על ידי דוקטור לירון ליבמן, ראש מחלקת הדין הבינלאומי בצה״ל, שקובע בצורה חד-משמעית שתחת מספר התניות ניתן ליישם מצור מלא במרחבים מסוימים בארצות עזה. לצערי הרב הייעוץ המשפטי גם בצבא וגם במקומות נוספים מעדיף להחמיר ולהגיד שאנחנו חייבים לספק את האוכל לאן שהאוכלוסייה נמצאת", הוסיף האלוף משנה במילואים.

נחמה הדגיש כי תפיסת הביטחון של ישראל, שהונחה על ידי דוד בן-גוריון, מחייבת הכרעה מהירה ולא מלחמת התשה ממושכת, שפוגעת במשק הישראלי ובמילואימניקים. "חמאס מושך זמן כדי לשחוק את החברה הישראלית. רק הכרעה מהירה תביא את החטופים".
נחמה טען כי הדרג המדיני אחראי ליישום צעדים אלה, שיכולים למוטט את חמאס תוך שבועות. הוא הזהיר כי "חמאס ימשיך באסטרטגיה הנוכחית, שתכליתה משיכת זמן וקריאת החברה הישראלית מבפנים. בשיטה הנוכחית הוא יכול למחות לנו עוד ארבע וחמש ושש שנים קדימה למלחמת התשה, כל פעם הוא ישחרר ארבעה-חמישה חטופים, חיים, מתים, וימשוך אותנו לעוד חצי שנה של הפסקת אש ועוד תנאים כאלה ואחרים"
"בסופו של יום החברה הישראלית והמילואימניקים בתוכה באמת יהפכו למותשים מהמצב הזה וייגמר לנו הכוח. לכן עדיף לפעול מהר כאן ועכשיו להכרעה מהירה, ולא למלחמת התשה", הדגיש.
