בועז מירן, אחיו של עומרי החטוף שוחח היום (שלישי) עם עודד מנשה אודות המלחמה בעזה והמשא ומתן מול ארגון הטרור חמאס. לדבריו, חמאס מזהה את ההססנות הישראלית ולכן עוד לא הסכים לעסקה שתשחרר את כל החטופים. אח החטוף ציין שישראל צריכה לראות בתשובת ארגון הטרור כתשובה סופית, ולהתקדם עם התוכנית הצבאית עד הסוף.
מירן הסביר היכן לדעתו ישראל עומדת כעת: "מצפים שחמאס יסכים לעסקה. נתניהו שם את זה כדבר, כמטרה כרגע עם העדיפות הכי גבוהה שלו, עסקת וויטקוף, או כמו שאני קורא לה, עסקת נתניהו, והוא לא ירד ממנה עד שחמאס לא יסכים לעסקה, או שהוא יתגמש וזה איפשהו ייסגר באמצע. חמאס השיב לתשובה לא בעצם. והוא אומר, עכשיו יש את התנאים להתחיל לדבר על משא ומתן.

"אני לא מבין מה עשו כל השלושה חודשים. הרי מה עשינו כל שלושה חודשים אם לא משא ומתן? וחמאס עכשיו, בתשובה שלו, בעצם פותח את המשא ומתן, ואני רואה שאנחנו זורמים איתו. גם אנחנו וגם האמריקאים מתחילים לנהל איתו שוב משא ומתן. הדבר הזה לא ייתכן".
לדברי אח החטוף, ישראל צריכה להתקדם כעת עם כל הכוח הצבאי ולמוטט את שלטון חמאס: "ממשלת ישראל לדעתי צריכה הייתה להציב דדליין. אם היא לא הציבה, וחמאס עכשיו השיב את התשובה, היא צריכה לראות בזה תשובה סופית, ולתת לצה"ל את ההוראה פשוט להכריע. כרגע ההוראה לצה"ל היא לשכנע את חמאס להסכים לעסקה. זו עדיין לא מלחמה לשם הכרעה, לשם הכנעת חמאס.

"כל עוד חמאס יודע שישראל, או בעצם, הוא לא משוכנע שישראל באמת הולכת עד הסוף, הוא חושב שיש לו את כל הזמן, והוא בכל שלב של התמרון הזה, או איך שלא קוראים לזה, יוכל להרים את הדגל וויטקוף, ולהגיד, עמודו, עצור, אני עוצר, ויעצרו את המלחמה בשבילו. כל עוד הוא מבין את זה, הוא לא יסכים לעסקה הזאת".
עוד הוסיף מירן כי חמאס ימשיך בסירובו כל עוד ישראל לא תנהג בצורה החלטית: "חמאס קורא אותנו מקילומטר. הוא מזהה את ההססנות, הוא מזהה את חוסר ההחלטיות, את זה שבעצם אנחנו משחקים רק על העסקה ולא על ההכרעה שלו. הוא הרי חטף את החטופים בשביל שיהיה לו קלף מיקוח לשרידות שלטונו. ישראל לא שכנעה אותו שבמצב העכשווי הנתון כרגע, מה שמסוכן זה לא שלטונו, אלא חייו".
