חיילי צבא לבנון הסירו היום (שלישי) את דגל חטיבת גולני מעל אחד המוצבים בהם התמקמו כוחות צה"ל במהלך התמרון הקרקעי בדרום המדינה. לפי דיווחים ברשתות הערביות, צבא לבנון גם הסיר את סוללת העפר וגדר התיל שנבנתה על ידי צה"ל בתוך שטח המדינה.
בתיעוד שפורסם ברשתות הערביות נראו חיילי צבא לבנון מתעדים את עצמם זורקים אל הקרקע בצורה מבזה את דגל חטיבת גולני, ותולים במקומו את דגל לבנון על גבעת רוויסאת אל-חדב בפאתי העיירה עיתא א-שעב שבדרום המדינה.
بالفيديو: علم لواء غولاني تحت أقدام ابطال الجيش اللبناني… الجيش يزيل ساترًا ترابيًا وأسلاكًا شائكة استحدثها جيش الاسرائيلي داخل الأراضي اللبنانية، ورفع عليها أعلامه. pic.twitter.com/nYQQprhh0F
— flam freedom (@flam_freedom11) June 2, 2025
הדבר מגיע לאחר שבמסגרת הפסקת האש שנרקמה בין ישראל למדינת לבנון, במסגרתה צבא לבנון מונה להיות אחראי על מניעת התחמשותו והתארגנותו מחדש של ארגון הטרור חיזבאללה – צה"ל נסוג מהמוצבים בהם התמקם במהלך התמרון הקרקעי במדינה.
כידוע, הגדודים שעוברים בין המוצבים מציבים דגלים להרמת המורל וגאוות היחידה בצה"ל. כחלק מהתקפלות הגדוד והעברתו למוצב אחר, משתדלים בצה"ל לא להשאיר זכר, כן לקפל את הדגלים – וזאת על מנת למנוע סרטונים מבזים שכאלה.
