שוטרי מחוז ש"י עצרו בסוף השבוע שתי פעילות זרות בשטח אש סמוך ליישוב אביגיל, שבדרום הר חברון, בעקבות חשד להפרת צו אלוף ולפעילות אנטי-ישראלית. לאחר הליך חקירה קצר, הוחלט על הרחקתן משטחי יהודה ושומרון ובהמשך אף על גירושן מהארץ.
האירוע החל לאחר דיווח שהתקבל במוקד המשטרה מרבש"צ היישוב מעון, על הימצאות חשודים במבנה נטוש סמוך לחילת אל-דבעה, באזור האסור בכניסה. כוחות משטרת תחנת חברון וכוחות צה"ל מחטיבת יהודה הגיעו למקום ואיתרו את השתיים, פעילות זרות, ששהו שלא כחוק בשטח אש סגור.

מבדיקה שביצעה היחידה המרכזית של מחוז ש"י עלה כי אחת מהן מוכרת כפעילה אנטי-ישראלית בחו"ל. השתיים עוכבו לתחנת חברון, ובסיומו של הליך חקירתי ראשוני ובתיאום עם יחידת ההגירה במשרד הפנים, הוחלט לשחררן בתנאים מגבילים, כולל הרחקה בת 15 יום מיהודה ושומרון והתייצבות לשימוע בפני רשות ההגירה בנתב"ג.
לאחר השימוע שנערך ביום ראשון הוחלט כי השתיים יורחקו מישראל. אחת מהן הסכימה להרחקה וחתמה כי לא תערער, ואילו השנייה הודיעה כי תעתור נגד ההחלטה. עד להשלמת ההליך או לעזיבת הארץ, השתיים יישארו במשמורת במתקן גבעונים.
ממשטרת מחוז ש"י נמסר: "הפעולה המקצועית והמהירה של הכוחות הביאה לטיפול מיידי באירוע, שמטרתו להבטיח את ביטחון הציבור, לשמור על הסדר הציבורי ולחזק את המשילות באזור".
