accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: חדשות 14

אמיר אביבי חושף: מהיכן חמאס משיג את החומרים להכנת מטענים?

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

11

45

like

0

dislike

אמיר אביבי התייחס לתקרית הקשה בעזה וחשף פרטים חדשים מהאירוע • לדבריו, הלוחמים נפגעו ממטען בדרכם חזרה לאחר שהלכו לכבות שריפה שפרצה בשל תקלה • אביבי ציין כי האמל"ח החשוב ביותר לחמאס הוא המטענים שבהם הוא מצליח לפגוע בכוחותינו, וחשף מהיכן משיג ארגון הטרור את החומרים להכנת מטענים אלו


יו"ר תנועת הביטחוניסטים תא"ל במיל' אמיר אביבי התייחס היום (שלישי) בריאיון לטל מאיר, לתקרית הקשה ברצועת עזה בה נהרגו שלושה לוחמים, וחשף פרטים חדשים מהאירוע, ביניהם, הדרך שבה חמאס מייצר את המטענים שפוגעים בכוחותינו: "החמאס, הכלי העיקרי שיש לו כרגע זה מטענים. הוא מייצר את המטענים האלה בעיקר מנפלים של חיל האוויר".

אביבי סיפר כיצד התנהלה התקרית הנוראית: "נכנס כוח עם כבאית כדי לכבות איזו שרפה, איזושהי תקלה טכנית באחד הכלים, ובדרך חזרה נקלעו לתוך זירת מטענים. בודקים האם החמאס זיהה את התנועה על הציר ומלכד הציר לפני שהם חזרו. אנחנו מבינים שיש עדיין אויב שם בשטח, הצבא נמצא בתהליך של כיבוש וטיהור המרחב, כל פעם מגלים עוד מנהרות שלא גילו אותן קודם".

maximize-image
images-count2+
פעילות כוחות חטיבה 7 ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

יו"ר הביטחוניסטים ציין כי אופן הפעילות של צה"ל השתנה וכעת מוודאים שבכל מקום לא יישארו תשתיות של ארגון הטרור חמאס: "אני חושב שפה באמת חשוב העניין הזה של היסודיות. הרמטכ"ל עומד על זה שכל אזור שנכבש, לעשות את זה באופן שיטתי, איטי, וממש לחסל את כל התשתיות. לא לדלג על תשתיות, כי מצב שבו צה"ל מתקדם, ומאחור נשארות מנהרות עם מחבלים, זה מצב בעייתי. זה דורש קצב התקדמות מדוד ושיטתי. זה האתגר הגדול שעומד בפני הצבא".

עוד סיפר אביבי מהיכן ארגון הטרור משיג את החומרים להכנת מטענים: "החמאס, הכלי העיקרי שיש לו כרגע זה מטענים. הוא מייצר את המטענים האלה בעיקר מנפלים של חיל האוויר. זה החומר נפץ שזמין לו, וזה חומר נפץ איכותי. הצבא פועל במגוון שיטות לנסות להימנע מהפגיעות, ובאמת באופן יחסי, מאז שחזרנו לתמרון, אני אומר תודה לאל, ההיקף הנפגעים הוא יחסית נמוך לעוצמת הלחימה, וזה בגלל באמת עקרון האבטחה והעבודה השיטתית מאוד שהצבא עושה".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בפעילות ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

אביבי הבהיר שהלחץ על חמאס הוא זה שיביא לבסוף את שחרור החטופים: "ברור שאסור להאט את קצב ההתקדמות בגלל שיקולים של עסקה, כי זה הפוך, זה מרחיק את העסקה. זאת אומרת, זה ברור שככל שיהיה יותר לחץ על חמאס, הסיכוי לעסקה גובר – לא קטן. ולכן הקצב צריך להיגזר משיקולים מבצעיים ולא משיקולים של העסקה. אתה לא מאט את הקצב בהתקדמות ומחכה ואומר, תחזיקו אותי כדי שתהיה עסקה. זה לא יביא עסקה, זה ירחיק עסקה.

"צריך להתקדם באופן עוצמתי וחזק כדי להטיל את הלחץ הנדרש להביא את חמאס לנקודה שהוא מתחנן להפסקת אש ושווה לו לשחרר חטופים בשביל לקבל הפסקת אש זמנית. לכן הקצב חייב להיות עניין מבצעי שקשור גם לעמידה במשימות ובלוחות זמנים שהדרג המדיני שם לצבא, תוך חודשיים לכבוש 75% בעזה, וגם עקרון האבטחה שעליו דיבר הרמטכ"ל".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בפעילות ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

יו"ר הביטחוניסטים הדגיש כי בסופו של דבר עזה צריכה להיות חרבה לגמרי ללא תשתיות טרור: "הרעיון הוא לכבוש וממש להשמיד את כל התשתיות, גם התת-קרקעיות וגם מעל הקרקע, לייצר מציאות שאין אויב, ואין תשתיות בכלל, בכל מרחב. גם אם זה ח'אן יונס, ג'באליה או מקומות אחרים, כל מקום כזה בגדול צריך לראות כמו רפיח. כל התשתיות הטרור משותפות, הרוסות, מנהרות מפוצצות, אין בכלל מחבלים, כל המחבלים הושמדו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News