accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

המו"מ עם חמאס: ישראל לא תשלח משלחת להמשך השיחות בדוחה

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

42

9

like

1

dislike

לאחר שחמאס סירב להצעת וויטקוף, ישראל החליטה שלא לשלוח משלחת לדוחה • ארגון הטרור מנסה לשנות נרטיב באופן שיגרום לו להיראות לא הצד המסרב, אך בישראל אין כוונה לשתף פעולה • בינתיים, הפעולה הקרקעית בעזה מתרחבת והשיחות תקועות


לאחר הסירוב של ארגון הטרור להסכם וויטקוף החדש, כתבינו המדיני תמיר מורג מדווח כי בישראל החליטו שלא לשלוח בינתיים לדוחה משלחת לחידוש המשא ומתן עם חמאס.

ארגון הטרור מדבר על הפסקת אש לכמה שנים שמשמעותה סיום דה פקטו של המלחמה, ולכך הוא דורש ערבויות של הממשל האמריקני וערבויות בין-לאומיות. ארגון הטרור מנסה לשנות את הנרטיב באופן שיגרום לו להיראות לא הצד שמסרב אלא הצד שאומר כן אבל.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות חטיבה 7 ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בירושלים אין שום כוונה לשחק את המשחק של ארגון הטרור ולגרום לו להיראות טוב בעיני האמריקנים ובעיני העולם, ולכן נכון לעכשיו לא יוצאת משלחת לחידוש המשא ומתן, והתמרון הקרקעי ברצועת עזה יחד עם התקיפות העוצמתיות מהאוויר הולכים ומתרחבים על פי הוראת הרמטכ״ל אייל זמיר שניתנה במהלך החג.

ישראל גם סבורה שאין חשיבות עליונה לכך שתהיה משלחת שנוכחת פיזית בדוחה. בכל מקרה, השיחות מתנהלות בחודשים האחרונים בעיקר באמצעות מגעים ישירים עם סטיב וויטקוף ועם קומץ בכירים בחמאס אצל המתווכות, לכן ניתן להמשיך בניסיונות להגיע לפריצת דרך גם בלי שיש נציגים ישראלים שיושבים בבירת קטאר ומעניקים יוקרה לתיווך הקטארי.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות חטיבה 7 ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בשורה התחתונה השיחות עדיין נמצאים באותו מבוי סתום שבו הם שרויים כבר בערך כחודשיים. הפעילות הצבאית של ישראל ברצועת עזה ממשיכה, אך עדיין לא מגיעה לעצימות מלאה, ראש הממשלה נתניהו בכל זאת רוצה להעניק לחמאס עוד סיכוי אחרון לרדת מהעץ, אבל כרגע אנחנו קרובים יותר להמשך הלחימה מאשר לעסקת חטופים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News