מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרסם בחשבון ה-X שלו הדהוד עלילת הדם נגד ישראל וטען שפלשתינים נהרגו בעזה כאשר צה"ל ירה לעבר מרכזי חלוקת המזון, אולם משרד החוץ לא נשאר חייב והגיב לו: "אף מילה על העובדה שחמאס הוא זה שיורה באזרחים ומנסה למנוע מהם לאסוף חבילות סיוע".
גוטרש, פרסם בחשבון ה-X שלו פוסט מסית וכתב: "אני מזועזע מהדיווחים על פלשתינים שנהרגו ופצועים בעת חיפוש סיוע בעזה אתמול. זה בלתי מתקבל על הדעת שפלשתינים מסכנים את חייהם למען מזון. אני קורא לחקירה מיידית ועצמאית של אירועים אלה ולמעשה ישאו באחריות את העבריינים.

"לישראל יש חובות ברורות במסגרת המשפט ההומניטארי הבינלאומי להסכים ולאפשר סיוע הומניטרי. יש להשיב באופן מיידי את כניסת הסיוע הבלתי מעורערת בקנה מידה גדול כדי לענות על הצרכים העצומים בעזה. יש לאפשר לאו"ם לעבוד בבטחה ובביטחון בתנאים של כיבוד מלא של עקרונות הומניטריים".
עוד כתב מזכ"ל האום: "אני ממשיך לקרוא להפסקת אש קבועה ובת קיימא מיידית. יש לשחרר את כל בני הערובה באופן מיידי וללא תנאי. זוהי הדרך היחידה להבטיח ביטחון לכולם. אין פתרון צבאי לסכסוך".

במשרד החוץ כאמור לא נשארו חייבים והגיבו לו בחריפות: "איזו בושה. אפילו אם תחפשו היטב, יש מילה אחת שלא תמצאו בהצהרת המזכ"ל: חמאס. אף מילה על העובדה שחמאס הוא זה שיורה באזרחים ומנסה למנוע מהם לאסוף חבילות סיוע. אף מילה על העובדה שחמאס – כפי שציין השליח המיוחד של ארה"ב ויטקוף – דחה עוד הצעת הפסקת אש ושחרור בני הערובה.
"האם האו"ם באמת אכפת לו ממתן סיוע לאזרחי עזה, או שהוא מתמקד יותר בהזנת חמאס ומכונת המלחמה שלו? החקירה האמיתית שצריך לפתוח היא מדוע האו"ם ממשיך להתנגד לכל ניסיון לספק סיוע ישירות לאזרחי עזה".
