פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום ביטחוני חמור נגד שני אזרחים ישראלים, בגין העברת מאות טונות של חומרים דו-שימושיים אסורים לשטחי יהודה ושומרון במהלך מלחמת "חרבות ברזל". על פי האישום, החומרים שימשו לייצור מטעני חבלה עבור פעילות טרור נגד המדינה.
הנאשמים הם יחזקאל משה בן ה-66, תושב מושב פדיה ובעלים של חברת "חזי משה אספקות וחקלאות בע"מ", המשמש גם כזכיין של חברת "עמיר להספקת מוצרי חקלאות", וג’האד וזוז בן ה-43, תושב מזרח ירושלים ובעלים של חברת "האחים ש.ה בע"מ" המספקת שירותי הובלה.

לפי כתב האישום, קשרו השניים קשר עם גורמים ברשות הפלשתינית, שבמסגרתו העבירו לשטחה אלפי שקים של חומרים כימיים מפוקחים, בהם חנקת אשלגן, סידן (קלציום) וחומר הקרוי "גופריתון". מדובר בחומרים דו-שימושיים המחייבים היתר מיוחד להעברה, ואשר משמשים בין היתר לייצור מטענים ונשק.
יחזקאל משה, כך לפי כתב האישום, נטל את החומרים מהאספקה שקיבל כחלק מעבודתו כזכיין של חברת "עמיר", מבלי שקיבל רשות לכך. תעודות המשלוח נרשמו על שם יעד פיקטיבי באזור גוש עציון, כדי לטשטש את מקור היעד ולמנוע את זיהוי ההברחה בנקודות הבידוק.

החומרים הועמסו על משאיתו של וזוז, שהגיע לאסוף אותם ממושב פדיה כשהוא מצויד בתעודת משלוח מזויפת. את הסחורה העביר בהמשך דרך מעברי הגבול לידי שותפיהם ברשות הפלשתינית, שם נמכרו החומרים לבעלי חנויות חקלאות, מבלי יכולת פיקוח על ייעוד השימוש.
הכנסות המכירה הועברו ישירות ליחזקאל משה. כתב האישום מייחס לשניים עבירות חמורות של פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור, ריבוי עבירות של הפרת צו הפיקוח על יצוא ביטחוני ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים. במקביל, הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש כתבי אישום נוספים נגד שותפיהם ברשות הפלשתינית.
