לאחר שח"כ איימן עודה הביע תמיכה בטרור בהפגנה וקרא "עזה ניצחה ועזה תנצח", יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, פנה הלילה (בין שבת לראשון) לשר הפנים משה ארבל בדרישה לשלול את אזרחותו של עודה ולאפשר את גירושו לעזה.

חבר הכנסת איימן עודה בהפגנה בחיפה: "עזה ניצחה ותנצח"
פוגל התבסס בבקשתו על חוק האזרחות, תש"ב-1952, שקובע מהם התנאים לקבלת מעמד האזרחות במדינת ישראל ולפיו ניתן לשלול אזרחות במקרה והאזרח עשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינה. התיקון לחוק הגדיר "הפרת אמונים למדינת ישראל" כמעשה טרור לפי חוק איסור מימון טרור, או מעשה בגידה או ריגול חמור לפי סעיפים מסוימים בחוק העונשין, או רכישת אזרחות או זכות לישיבת קבע במדינת אויב.

"לא יכולה להיות מחלוקת כי דבריו של ח"כ עודה מהווים, הלכה למעשה, הבעת תמיכה מובהקת באויב ועל כן מקיימים עילה ברורה לשלילת אזרחותו על פי דין", טען יו"ר הוועדה לביטחון לאומי.
פוגל הוסיף כי דבריו הבוטים של של עודה מצדיקים פתיחת חקירה מיידית של משטרת ישראל. "אני קורא ע"ג מכתב זה ליועצת המשפטית לממשלה להורות על פתיחת חקירה פלילית בגין עבירה של תמיכה בטרור. הדעת אינה סובלת כי אדם הנושא בתואר "חבר כנסת" יזכה לכל חסינות בזמן שהוא פועל נגד מדינת ישראל ואזרחיה".

"יש רק מקום אחד שבו איימן עודה יעשה פחות נזק, בעזה. שלחתי הלילה מכתב לשר הפנים בדרישה לשלול את אזרחותו עוד היום. אני מקווה שהשר ארבל יפעל במהירות, ולא יחזור על ההתנהלות האיטית שראינו בטיפול בגירוש משפחות מחבלים", אמר פוגל.
כזכור, בין הדברים שאמר הח"כ הערבי בהפגנה בחיפה במהלך השבת האחרונה: "עזה ניצחה ועזה תנצח", "אחרי הרג של 53 אלף, אסור שהדם יהיה הפקר" ו-"הכיבוש חייב להיות מחוסל".

כתבנו לענייני צפון אדיר לחקים דיווח כי ההפגנה הייתה בהשתתפות מאות אנשים וכי המשטרה הקפיצה למקום ההפגנה כוחות בהיקף די גדול במטרה למנוע חיכוכים בין המפגינים לתושבים.
זו לא הפעם הראשונה שעודה מעורר סערה, בציוץ שהעלה לאחר שחרור החטופות אמילי דמארי, רומי גונן ודורון שטיינבכר, איימן אודה קורא לסיים את ה'כיבוש' ומכנה את המחבלים המשוחררים 'אסירים' כאשר הוא מתעלם מהעבודה כי רבים מהם מואשמים במעורבות ברצח של עשרות ישראלים: "מפה חייבים לשחרר את שני העמים מעול הכיבוש".
