accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בחרה בצד של החמאס: עיריית ברצלונה מנתקת קשרים עם ישראל

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ד סיון ה'תשפה (31.05.25)

14

3

like

1

dislike

מועצת העיר ברצלונה הצביעה אתמול בעד ניתוק קשרים מוסדיים עם ממשלת ישראל והשעיית הסכם הידידות והערים התאומות עם עיריית תל אביב, בעקבות הטענה המגוחכת לפיה ישראל "מפרה את הדין הבין-לאומי" ו"פוגעת בזכויות הפלסטינים" – כך לפי דיווח בסוכנות AFP


מועצת העיר ברצלונה הצביעה אתמול (שישי) בעד ניתוק קשרים מוסדיים עם ממשלת ישראל והשעיית הסכם הידידות והערים התאומות עם עיריית תל אביב, בעקבות הטענה המגוחכת לפיה ישראל "מפרה את הדין הבין-לאומי" ו"פוגעת בזכויות הפלסטינים" – כך לפי דיווח בסוכנות AFP.

ההצעה הועלתה על ידי המפלגה הסוציאליסטית השולטת וזכתה לתמיכת מפלגות השמאל הקיצוני. היא קוראת לסיים כל קשר רשמי עם ישראל "עד שתכובדנה הוראות המשפט הבין-לאומי וזכויות היסוד של העם הפלסטיני".

maximize-image
עיריית ברצלונה | צילום: שאטרסטוק

במסגרת ההחלטה, תושעה גם ברית הידידות שנחתמה בשנת 1998 בין ברצלונה לתל אביב. בנוסף, עיריית ברצלונה קראה לגוף המארגן את יריד הסחר Fira de Barcelona להימנע מאירוח ביתנים רשמיים של ממשלת ישראל.

ראש העיר, חאומה קולבוני, הצהיר במהלך הדיון כי "הסבל והמוות ברצועת עזה בשנה וחצי האחרונות והמתקפות האחרונות מצד ממשלת ישראל הופכים כל קשר לריק מתוכן".

זו אינה הפעם הראשונה שברצלונה נוקטת צעדים דומים – כבר בפברואר 2023 הודיעה ראש העיר הקודמת, אדה קולאו, על ניתוק היחסים עם תל אביב בטענה למדיניות "אפרטהייד" מצד ישראל כלפי הערבים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News